خانه / اخبار ساری / نماینده ولی فقیه در مازندران:کمک های مردمی به کمیته امداد این قلک مقدس باید رسانه‌ای شود / انتقاد از بسته‌شدن پل تازه افتتاح شده در فرح آباد و تاکید بر ارائه گزارشات واقعی

نماینده ولی فقیه در مازندران:کمک های مردمی به کمیته امداد این قلک مقدس باید رسانه‌ای شود / انتقاد از بسته‌شدن پل تازه افتتاح شده در فرح آباد و تاکید بر ارائه گزارشات واقعی

نیکوکاری، توجه و عنایات مردم به کمیته امداد این قلک مقدس باید رسانه ای شود.

به گزارش ساری فردا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاونین، اظهار کرد: باید بر پایان یافتن ماه بسیار باصفا و با لطافت و زیبای شعبان تاسف خورد و از همین چند ساعت باقیمانده تا غروب ان‌شالله یک مناجات و صلوات شعبانیه را بخوانیم.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو و تحسین جشن نیکوکاری، افزود: طبق احادیث و روایات، بهترین خدمت، خدمت به مردم است و بالاترین مسئله ایمان به خدا و نفع برای مردم عام به ویژه مستضعف است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه، نهاد کمیته امداد باید رو به رشد باشد، اظهار کرد: در طول بیش از ۴۰سال همیشه باید یک منحنی صعودی را در عملکرد این نهاد مشاهده کنیم و هر چه بیشتر آن را مردمی کنیم رشد و بالندگی را بیشتر تامین کرده‌ایم، یعنی از مردم، برای مردم و به دست مردم برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: اگر واقعا به ظرفیت خیر، در مردم آگاه باشیم می‌بینیم که چه معرکه‌ای ایجاد می‌شود، نکته دیگر اینکه توجه به قرض‌الحسنه و خودکفایی و بلاعوض باید اولویت باشد.

وی با اعلام اینکه، استعداد کار، در همه است، بیان کرد: البته به شرط مساعدت و همکاری که منجر به خودکفایی شود، قرض الحسنه ۱۸برابر و بلاعوض ۱۰برابر ثواب دارد، نکته بعدی این است که در بحث خودکفایی گزارش دهی کمیته امداد باید با همه ادارات فرق کند و نگاه آماری به گزارش نداشته باشیم.

این مسئول بیان کرد: دهه فجر پلی در فرح آباد افتتاح شده اما آنطرف پل تملک زمین انجام نگرفته در فکر باز شدن راهی موقت هستند اما هنوز علامتگذاری نشده و پل بسته شده است، بنده گفتم این از دولت آقای رئیسی دور از انتظار است.

آیت الله لائینی تاکید کرد: خیلی از گزارش ها اگر خلاف واقع باشد از هر نهادی زشت است اما ما از کمیته امداد انتظار داریم که واقعیت‌ها را گزارش کند اکنون همین خودکفایی‌ها و وام‌های اشتغال در نهادها آمار بالایی می‌دهند اما واقعا ایجاد نشده، اما کمیته امداد باید واقعا خودکفا شده باشند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، گفت: این انقلاب اسلامی، کمیته امداد، بنیاد شهید، سپاه پاسداران و … همه نهال‌هایی هستند که امام کاشت و میوه‌های شیرینی هستند، شیرینی کمیته امداد را حفظ کنید، دوچندان کنید تا در کام مردم این شیرینی احساس شود، این مردم خوب هستند به آنها باید گفت که چقدر خوب هستند، نیکوکاری، کمک‌ها و عنایات مردم به این قلک مقدس باید رسانه ای شود.

امام جمعه ساری در پایان گفت: مردم باید بدانند که در صراط خیر حرکت می‌کنند و بر خادمان این نهاد درود بفرستند، بلند کردن زمین‌خورده‌ها مهم است، امیدواریم در این زمینه موفق باشید.

میثم معافی مدیر کل کمیته امداد مازندران نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد : اصول حرکتی امداد بر اساس منویات رهبری و اسناد امداد بر سه محور ، مردمی سازی ، قرض الحسنه و عدالت اجتماعی انجام می شود.

وی افزود : جشن نیکوکاری از سال ۱۳۶۹ آغاز شد و هر سال در آستانه نوروز در اسفند ماه برگزار می شود.

معافی با اشاره به جذب هزار میلیارد تومانی اعتبارات اشتغال در استان گفت: با حضور رئیس جمهور جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور انجام شد که از این تعداد ۴ هزار نفر از مازندران بوده است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت:با قرض الحسنه مشکلات مسکن، ازدواج، جهیزیه، مسکن ، اشتغال و ودرمان حل خواهد شد.

وی با اشاره به، حرکت عظیم اهدا زمین در مازندران توسط خیرین و مردم نیکوکار گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۲۰ واحد مسکن به مددجویان اهدا شد.

معافی افزود : در آستانه ماه مبارک رمضان هزار آشپزخانه افتتاح خواهد شد که آمادگی پخت یک میلیون وعده غذا را خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه، محله ها با محوریت مساجد قدرت ماست گفت:با سپاه و بسیج برای هزار محله و هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده است و پیش بینی می شود تا پایان جشن نیکوکاری ۲۰۰ میلیارد تومان جمع آوری شود.

وی افزود: فعالیت های این نهاد باید با رویکرد از مردم، برای مردم و به دست مردم باشد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نوری؛ استاندار مازندران:مازندران، سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد

نوری؛ استاندار مازندران:مازندران، سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد / مازندران یکپارچه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *