آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / افزایش ۵ درصدی نزاع  در مازندران  

افزایش ۵ درصدی نزاع  در مازندران  

نزاع و درگیری در مازندران  ۵ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته بود./ بیشترین نزاع در شهرستان های  ساری و میاندرود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی  مازندران ،  آمار معاینات انجام شده نزاع ، سال گذشته در استان را ۱۹ هزار ۲۵۷ نفر بیان کرد و گفت :  نزاع در مازندران سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته بود.

وی افزود: در مجموع،  تعداد  مصدومین در اثر نزاع و درگیری  سال گذشته در استان  (۱۲ هزار ۵۵۲ نفر مرد و بقیه  زن ) بودند .

دگتر عباسی اظهار کرد : بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان ، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود به تعداد ۳ هزار ۱۳۱ نفر ، بابل با ۲ هزار ۲۹۱ و نوشهر ، چالوس با  هزار۹۵۲ نفر بوده  و کمترین  نزاع در شهرستان سوادکوه به تعداد  ۳۷۱ نفرثبت شده است. 

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان ، خرداد با  ۲ هزار ۴ ،مرداد با هزار و ۸۳۴  و تیر با هزار ۷۲۷  به ترتیب بیشترین  و  بهمن ماه با هزارو ۳۱۷  نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است. 

وی با تاکید بر اینکه، نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است ، اظهار کرد :بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

 این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : میتوان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث ، گفت و گو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/

سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *