خانه / اخبار ساری / برگزاری آیین غرس یک هزار اصله نهال در نیروگاه نکا

برگزاری آیین غرس یک هزار اصله نهال در نیروگاه نکا

 به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری آیین غرس یک هزار اصله نهال در نیروگاه شهید سلیمی شهرستان نکا برگزار شد. 
به گزارش ساری فردا،  در این مراسم که با حضور کوروش روحانی رئیس اداره منابع طبیعی و جمعی از پدران شهدای مدافع حرم شهرستان نکا، مدیران، کارکنان و ایثارگران شرکت برگزارشد، حسینعلی تازیکی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با گرامیداشت روز درختکاری و قدر دانی از زحمات کارکنان فضای سبز نیروگاه به بیان اهمیت و قداست درختکاری از دیدگاه دین مبین اسلام و بیانات و سیره عملی حضرات معصومین(ع)پرداخت.

 وی : تلاش برای توسعه فضای سبز و درختکارس را امری مقدس و از برنامه ها جدی نیروگاه بیان کرد و گفت: درختکاری و توجه به گسترش فضای سبز در کنار تولیدبرق مستمر و پایدار علاوه بر ایجاد لطافت و زیبایی محیط کار، موجب ایجاد شور و نشاط در کارکنان، کاهش آسیب ها و تبعات ناشی از صنعت و ارتقاء سلامت محیط زیست می شود.

در ادامه: کوروش روحانی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نکا با قدر دانی از اقدامات نیروگاه شهید سلیمی نکا در راستای گسترش فضای سبز، با استناد به بیانی از مقام معظم رهبری که فرمودند «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود» بیان کرد : منابع طبیعی یک زنجیره به هم پیوسته است که خلاء در یک منطقه موجب تبعاتی در مناطق دیگر می شود، پس حفظ و حراست از منابع طبیعی وجلوگیری از آسیب به آن باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

در پایان هادی اصغری سرپرست امور نظارت برخدمات نیروگاه گزارشی از اقدامات انجام شده در شرکت ارائه کرد. 

در ادامه: نیز کارکنان نیروگاه برای غرس نهال با ذکر صلوات یاد و نام شهدای نیروگاه را گرامی داشتند و به نیت ۳۳ شهید والامقام نیروگاه، شهید خوشنام مدفون در نیروگاه و شهدای جبهه مقاومت ۱۸۰‌ اصله نهال در ضلع جنوبی مهمانسرای نیروگاه غرس شد.

 یاد آور می شود : کاشت بیش از یک هزار اصله نهال صنوبر، افرا، کاج برگ ریز، انار، سیب، لیمو، هلو و شلیل در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع از مهم ترین برنامه ها و فعالیت های نیروگاه در راستای گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۱ بود.

 در حال حاضر نیروگاه شهیدسلیمی، با احتساب یک گلخانه به مساحت ۱۸۰ مترمربع جهت کاشت و تکثیر گلهای زینتی، باغچه ای و آپارتمانی درمجموع دارای ۱۰۶ هکتار فضای سبز در ۴ مجموعه شهرک شهیدعباسپور، ایستگاه تخلیه سوخت نکا، محوطه نیروگاه و مهمانسرا است که از این میزان بیش از ۳۰ درصد و در حدود ۴۱ هکتار از مساحت مجموعه نیروگاه به فضای سبز اختصاص یافته که نقش موثری در ایجاد هوای پاک و کاهش آلایندگی دارد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *