خانه / اخبار ساری / پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

هنر انقلابی فرهنگ ساز و بصیرت آفرین است.

به گزارش ساری فردا، سردار عید الله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به مناسبت بیستم فروردین سالروز شهادت «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: بیستم فروردین سالروز شهادت مردی است که تعهد و انقلابی بودن در لحظه لحظه فعالیت هنری‌اش نمایان است، مردی که هنر انقلاب اسلامی را زیباترین راه برای تقرب جستن به معبود الهی می‌دانست و در این مسیر روحانی و معنوی جلوه‌هایی از حماسه‌های سترگ و بی‌بدیل رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل را به زیبایی به تصویر کشید.

شهید سید مرتضی آوینی مصداق بارز هنرمند ارزشی و با آرمان های الهی است که نقش تأثیرگذارش در احیاء هنر انقلابی و انتقال و معرفی آن به جامعه به عینه مشهود و ارزشمند است.

روز هنر انقلاب اسلامی که به حق زیباترین و شیواترین نامگذاری در تقویم انقلاب اسلامی بوده تابلوی اثرگذاری از فرهنگ انقلابی، دینی و اسلامی را به جامعه و نسل جوان و هنرمند نشان می‌دهد که جلوه ای از حق‌گرایی و ظلم ستیزی را برای جامعه نمودار کرده است.

امروز برای توسعه هنر انقلاب اسلامی نیازمند تفکر و اندیشه انقلابی و روحیه استکبارستیزی و جهادی نشأت گرفته از فرهنگ ارزشمند دینی در جامعه هستیم و وظیفه داریم برای تربیت و پرورش هنرمند تراز انقلاب اسلامی تلاش‌ کنیم که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی»، روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان را گرامی داشته و اعلام می‌دارد امروز جامعه اسلامی برای تبیین هنر اصیل دینی، ارزشی و الهی به حضور هنرمندان با روحیه جهادی و انقلابی نیازمند است که باید با اصل توجه به مسائل فرهنگی و انقلابی و معارف دینی در تولید محتوا همت مضاعف داشته باشند چرا که امروز هنر انقلابی، فرهنگ ساز و بصیرت آفرین است و هنرمندان در رشد و پویایی و هدایت جامعه بشری به قله خداجویی، آزادی و عدالت خواهی و نقش موثر دارند و قدرت هنر انقلابی در مقابله با ظلم ظالمان و استکبار جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *