خانه / اخبار ساری / پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

هنر انقلابی فرهنگ ساز و بصیرت آفرین است.

به گزارش ساری فردا، سردار عید الله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به مناسبت بیستم فروردین سالروز شهادت «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: بیستم فروردین سالروز شهادت مردی است که تعهد و انقلابی بودن در لحظه لحظه فعالیت هنری‌اش نمایان است، مردی که هنر انقلاب اسلامی را زیباترین راه برای تقرب جستن به معبود الهی می‌دانست و در این مسیر روحانی و معنوی جلوه‌هایی از حماسه‌های سترگ و بی‌بدیل رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل را به زیبایی به تصویر کشید.

شهید سید مرتضی آوینی مصداق بارز هنرمند ارزشی و با آرمان های الهی است که نقش تأثیرگذارش در احیاء هنر انقلابی و انتقال و معرفی آن به جامعه به عینه مشهود و ارزشمند است.

روز هنر انقلاب اسلامی که به حق زیباترین و شیواترین نامگذاری در تقویم انقلاب اسلامی بوده تابلوی اثرگذاری از فرهنگ انقلابی، دینی و اسلامی را به جامعه و نسل جوان و هنرمند نشان می‌دهد که جلوه ای از حق‌گرایی و ظلم ستیزی را برای جامعه نمودار کرده است.

امروز برای توسعه هنر انقلاب اسلامی نیازمند تفکر و اندیشه انقلابی و روحیه استکبارستیزی و جهادی نشأت گرفته از فرهنگ ارزشمند دینی در جامعه هستیم و وظیفه داریم برای تربیت و پرورش هنرمند تراز انقلاب اسلامی تلاش‌ کنیم که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی»، روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان را گرامی داشته و اعلام می‌دارد امروز جامعه اسلامی برای تبیین هنر اصیل دینی، ارزشی و الهی به حضور هنرمندان با روحیه جهادی و انقلابی نیازمند است که باید با اصل توجه به مسائل فرهنگی و انقلابی و معارف دینی در تولید محتوا همت مضاعف داشته باشند چرا که امروز هنر انقلابی، فرهنگ ساز و بصیرت آفرین است و هنرمندان در رشد و پویایی و هدایت جامعه بشری به قله خداجویی، آزادی و عدالت خواهی و نقش موثر دارند و قدرت هنر انقلابی در مقابله با ظلم ظالمان و استکبار جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *