خانه / اخبار ساری / ارائه آموزش حقوقی به بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان مازندرانی

ارائه آموزش حقوقی به بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان مازندرانی

به ۲ هزار و ۳ نفر از مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران آموزش حقوقی ارائه شد.

به گزارش ساری فردا ،از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد مازندران: جواد اسدی مزدی ،رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران اظهارکرد: به ۲ هزار و ۳ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۱ آموزش حقوقی ارائه شد.

وی افزود: :آموزش حقوقی به مددجویان در سال گذشته ، با موضوعات: دعاوی راجع به مطالبات وجه چک و سفته، حقوق خانواده (مهریه، نفقه، حضانت و قیومیت فرزندان ،ضم امین و…)، مطالبه سهم الارث و تقسیم ترکه ،پرونده های مربوط به موضوعات ملکی ،دادخواست اعسار و تقسیط ، مطالبه خسارت، الزام به تنظیم سند رسمی و …بوده است.

اسدی گفت: ۸۸ پرونده حقوقی مددجویان توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان مازندران در سال گذشته ، مورد بررسی قرار گرفت و برای ۹۲۰ مددجو مشاوره و معاضدت حقوقی انجام شد.

وی با بیان اینکه: ۱۶۶ مورد تنظیم قراردادها و تفاهم نامه ها نیز در ادارات کمیته امداد استان مورد بررسی قرار گرفته است بیان کرد : اداره حقوقی استان در زمینه ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی ،زوجین و تنظیم صورتجلسات فسخ ویا اقاله و توافقات فی‌مابین و تنظیم قراردادهای مددجویان فعالیت داشته است.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران گفت : ۶۰ وکیل نیکوکار در استان با کمیته امداد همکاری دارند و در بخش های مشاوره و آموزش حقوقی به مددجویان کمک می کنند.

این مسئول : کل مکاتبات انجام شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هزار و ۲۰۲ فقره در سطح استان مازندران برشمرد و گفت : موضوع مکاتبات در بخش های بلاعوض، اشتغال ،وام های قرض الحسنه ،پرداخت هزینه‌های درمانی، عمرانی، جهیزیه و… بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران به استناد تبصره ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی و تبصره ماده ۵ قانون حمایت خانواده از پرداخت هزینه دادرسی در محاکم قضایی معاف بوده و این نهاد نیز در بخشی از هزینه‌های ایاب و ذهاب مددجویان ،کاهش هزینه کارشناسی کارشناسان دادگستری در پرونده های مددجوی کمک می کنند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *