خانه / اخبار ساری / آغاز بکار پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود

آغاز بکار پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود

رئیس آموزش و پرورش مازندران « سید سروش ساداتی جمالی » گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود از ۱۴ فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود: غربالگری و سنجش سلامت کودکان پیش‌دبستانی که به برنامه سنجش سلامت نوآموزان، اضافه شده است در سال جاری نیز در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

جمالی تصریح کرد: در همین راستا طبق اعلام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برنامه غربالگری و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی ۱۴۰۲ از هجدهم تیرماه به بعد شروع و پیش بینی می شود ۴۸ هزار نوآموز بدو ورود به‌ پیش دبستانی در آن شرکت کنند.

ساداتی تاکید کرد: با توجه به اینکه نوبت گیری طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود از ابتدای فروردین ۱۴۰۲  آغاز شد؛. والدین از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به نوبت گیری سنجش برای فرزندان و نوآموزان خود نمایند.

وی ادامه داد: این طرح برای اولین بار در میان سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ به اجرا در آمد. پیش از این طرح در تابستان هر سال اجرا می شد.

دبیر ستاد سنجش استان اظهار داشت: آن دسته از کودکان ما که در سن پیش دبستانی سنجش می شوند، برای سال آینده که به دبستان می روند دیگر نیازی به سنجش مجدد ندارند و اطلاعات سنجش آنها در سامانه ثبت می شود.

ساداتی گفت: هزینه و مدارک همانند سنجش بدو ورود به دبستان است و تفاوتی ندارد. شرایط مشابه است و توصیه می‌کنم خانواده هایی که کودک پیش دبستانی دارند در صورت امکان سنجش سلامت فرزندانشان را انجام دهند تا اگر خدایی ناکرده اختلال و یا مسئله ای وجود داشت بتوان از یک سال فرصت مداخله تا قبل از کلاس اول استفاده کرد. ضمن آنکه استرس شان برای سال آینده هم کمتر می شود.

وی با اشاره به اهمیت نوبت گیری و انجام غربالگری در پایگاه های سنجش عنوان کرد: داشتن شناسنامه الکترونیک سلامت نوآموزان پیش شرط ثبت نام در پایه اول ابتدایی است.

در ضمن ساداتی بر ارزش این اقدام همراستا با مداخله بهنگام تاکید کرد و والدین را به نوبت گیری و انجام سنجش نوآموزان خود دعوت کردند.

گفتنی است سنجش سلامت شامل ارزیابی های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت های ویژه است. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت صورت می پذیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی و دبیر ستاد سنجش استان در پایان درباره شرایط و نحوه حضور کودکان پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت توضیح داد و در این باره اظهار کرد: اکنون این آمادگی را داریم سنجش پیش دبستانی ها را همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام دهیم.

گزارش خبری:خلیل دردانه

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *