خانه / اخبار ساری / پویش مردمی شهر همدل در مازندران

پویش مردمی شهر همدل در مازندران

پویش مردمی شهر همدل(هر محله یک قربانی) در مازندران سرزمین علویان به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود .

به گزارش ساری فردا، حجت‌الاسلام میکائیل محمدپور دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران در جمع خبرنگاران با تبریک بهار قرآن به مردم دیار علویان با اشاره به: موضوع پویش سراسری و مردمی شهر همدل “هر محله یک قربانی ” به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد : سنت قربانی قرن‌ها است که جزو فرهنگ مردم انسان‌دوست این سرزمین آمیخته شده که از پشتوانه دینی نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه: این فرهنگ نسل به نسل ادامه دارد، افزود: این سنت امروز به‌ عنوان بزرگترین مولفه دینی و فرهنگی کشور تبدیل شد.

حجت الاسلام محمد پور گفت: مردم این سرزمین در کنار عید سعید قربان که امر قربانی را به آن اهتمام دارند، سال‌ها است که ماه مبارک رمضان نیز به این امر مهم و خداپسندانه اختصاص می‌دهند.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران ادامه داد: در ماه قرآن هر روز آن، فرصت مغتنمی است برای احسان و خدمت، به ویژه نیمه ماه مبارک رمضان که همزمان است با ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) الگوی خدمت و کرامت که هر عملی در این روز ثواب فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران برای دومین سال در نظر دارد با کمک مردم ولایتمدار این استان این طرح را در دیار علویان گسترش دهد.

حجت الاسلام محمد پور اظهار کرد : این پویش برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند، طرح هر محله یک قربانی آغاز شده و اهل محله جمع می‌شوند و یک گوسفند قربانی می‌کنند و در میان نیازمندان آن محله توزیع می‌شود و این اقدام لازم و جالبی است که برای اطعام‌دهی نیازمندان انجام خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: طرح هر محله یک قربانی اینگونه است، که مردم هر محله با محوریت مسجد و به‌همت گروه جهادی، محل مجمع خیرین، ارکان مسجد و همه مردم آن محل کمک‌ها را جمع‌آوری کرده و از یک راس تا آن اندازه که توان محلی است، در روز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) قربانی انجام و در بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

دبیر ستاد مردمی پویش شهر همدل مازندران خاطر نشان کرد : این طرح کاملا با مدیریت، هدایت مردم و زحمت آن نیز بر دوش آنها است و آن‌ها خانه به خانه، کوچه به کوچه را با نام حضرت امام حسن مجتبی(ع) عطرآگین خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه : این طرح برای نیازمندان است، افزود: در گذشته حدود ۳ هزار راس قربانی در این استان به کمک مردم انجام شد و نزدیک به ۷۰ هزار خانواده نیازمند از آن بهره بردند.

حجت‌الاسلام محمدپور اظهار کرد: امسال برای دومین سال در نظر داریم با کمک مردم دیار علویان به یاد شهدای سرزمین مازندران عدد ۳ هزار راس قربانی ، سال گذشته را به یاد ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید پرافتخار این دیار، به ۱۰ هزار و ۴۰۰ راس دام قربانی برسانیم که این اقدام بزرگ از دست مردم عزیز مازندران بر می‌آید.

وی اظهار کرد : ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان مردم مازندران برای تعجیل در فرج امام عصر (عج)، شفای بیماران، رفع بلا و مشکلات و خیرات و صدقه یا هر نیت دیگری در کنار هم این طرح هر محله یک قربانی را با نام حضرت امام حسن مجتبی(ع) انجام خواهند داد.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران: با دعوت مردم به این پویش سراسری گفت: درگاه‌های دریافت تصاویر مشارکت مردم در پیام‌رسان‌های داخلی ایتا و روبیکا با عنوان shahr.hamdel@ آماده دریافت تصاویر است.

وی : در پایان، از کسانی که در راه ترویج این فرهنگ یاری‌دهنده و در میدان هستند، به ویژه آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران ، سردار اقبالپور رئیس سازمان بسیج سازندگی، حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) و عزیزان در محلات و شورای جهادی شهرستان‌های استان قدر دانی کرد .
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *