خانه / اخبار ساری / بهره مندی بیش از ۷۸ هزار نفر مازندرانی از آموزش های فنی و حرفه ای

بهره مندی بیش از ۷۸ هزار نفر مازندرانی از آموزش های فنی و حرفه ای

۷۸ هزار و ۴۹۳ مازندرانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۱ بهره مند شدند.

به گزارش ساری فردا، سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران: از ارائه آموزش های مهارتی به ۷۸ هزار و ۴۹۳ نفر در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار ایفا می کند. که این آموزش ها در کشورهای در حال توسعه نه تنها عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی می باشد،

وی افزود : از طریق بستر سازی خود اشتغالی، به حل مشکل بیکاری نیز کمک می کند. از همین رو به پیشرفت و توسعه جوامع در اختیار سرمایه های انسانی صاحب مهارت می باشد.

درویشی ادامه داد: در سال گذشته ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با ۱۷۶ کارگاه و ۲۱۹ مربی به ارائه خدمات آموزشی پرداختند که ماحصل فعالیت این بخش برای ۱۹ گروه هدف، آموزشی ۳۱ هزار و ۲۴۶ نفر بود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران : به گسترش آموزشگاه های آزاد در سال گذشته اشاره کرد و افزود : با توجه به تاکید دولت سیزدهم به صدور مجوزهای کسب و کار در کمترین زمان، تعداد آموزشگاه های آزاد استان به هزار و ۷۲۱ موسسه افزایش پیدا کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۵۴ درصد رشد یافت .

وی: درباره عملکرد آموزشی آموزشگاه های آزاد استان در سال ۱۴۰۱ ظهار کرد : در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۴۷ نفر از آموزش های فنی و حرفه ای توسط آموزشگاه های آزاد استان بهره مند شدند که سهم آموزش رشته های فناورانه ۴ هزار و ۲۲۰ نفر در بخش‌های صنایع دریایی، فرهنگی، آموزش گیاهان دارویی، بهداشت و زیست فناوری بود.

درویشی خاطر نشان کرد: گواهینامه های آموزش فنی و حرفه ای از اعتبار جهانی برخوردار بوده و یکی از اسناد ارزشمند برای ایجاد کسب و کار و دریافت تسهیلات در کشور است ، بر همین اساس ۷۲ هزار و ۸۵۶ نفر در سال گذشته با حضور در آزمون های تعیین صلاحیت حرفه‌ای به صورت حضوری و آنلاین شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت : بیش از ۸۰ درصد جویندگان کار بدون مهارت هستند و این موضوع یکی از مهم ترین مشکلات بازار کار کشور است، که نشان دهنده اهمیت مهارت آموزی است ، تا به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود به دلیل اینکه اعتقاد داریم ، مهارت و فناوری یکی از عامل های اصلی رشد و توسعه اقتصاد پایدار در کشور به شمار می آید .

وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد در بهبود فضای کسب و کار، در جامعه به عهده دارد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *