خانه / اخبار ساری / نماینده ولی فقیه در مازندران :

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ آمارهای بسیار خوب در حوزه زکات نشان دهنده ظرفیت بالای پرداخت زکات در استان و کشور است.

مدیریت شورای زکات برای کمک به اجرای چرای مجانی ضروری است .

به گزارش پایگاه خبری سبز سرخ ، از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست شورای زکات استان، با تبریک ایام اظهار کرد: از فرصت ماه مبارک رمضان برای فرهنگ‌سازی در رابطه با زکات همچون روزه و موضوعات تبلیغی دیگر باید استفاده کرد.

وی افزود: قطعا زکات اهمیتی به اندازه نماز داشت که خدای بزرگ در کنار نماز آن هم در همه آیات، آن را قرار داده، پس توجه به یکی و بی‌توجهی به دیگری نوعی بی‌عدالتی است، همانطوری که ثقلین باید مورد توجه باشد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ما برای پررنگ شدن نماز باید علاوه بر اینکه روی نماز کار کنیم باید روی زکات کار کنیم و برعکس، هر کدام از اینها بازده و بازخوردش روی دیگری تاثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: وقتی فرهنگ شهید و شهادت و روحیه دینی قوی شود، از جان گذشتن را تقویت کنیم تا از مال گذشتن هم آسان‌تر شود، بخشی از زکات هم باید صرف تقویت تبلیغ و فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه ساری بیان کرد: وقتی را که صرف تقویت و تبلیغ دین و ایمان کنیم، روی خود زکات بازده دارد، آمارهای بسیار خوب در حوزه زکات نشان دهنده این است که ظرفیت پرداخت زکات در استان و کشور ما بالاست، منتها هر ثروت دیگری باید دریافت شود.

این مسئول یادآور شد: کشاورزان ما که منبع اصلی پرداخت زکات هستند و همینطور دامداران ما گرفتاری‌های بسیار زیادی دارند، الفبای نیازمندی‌های کشاورزی و دامداری در روستاها لنگ‌ است، در رابطه با بذر امسال بحران داشتیم.

وی بیان کرد: ما در بحث بذر و قیمت، علوفه و نهادهای دامی مشکل داریم، این شورای زکاتی که شکل گرفته تا به ثمر بنشیند باید مراحل قبلی به هم کمک کند، باید نقش ایفا کنند.

آیت الله محمدی لائینی بین کرد: قیمت امسال گندم ۲هزار تومان کم شده به ۱۵هزار تومان رسیده که پولی نیست، باید کمک کنیم، قیمت مناسب نیست، چه اشکالی دارد که جنگل را با نظارت آزاد کنید دام‌ها از علوفه استفاده کنند، در گذشته در هر روستا ۵۰ هکتار کنار هر روستایی را برای چرای دام‌ها گذاشته بودند، اما ما آنها را بیرون کردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: شورای زکات روستا مدیریت کند که نظارت شود چرای مجانی صورت بگیرد و به کشاورزان کمک شود، پس همانطوری که شورای زکات دریافت و توزیع زکات دارد باید برای پیش‌زمینه‌های اولیه زکات به‌صورت دستورالعملی اقدام کند، انصافا برای کشاورزان و دامداران نمی‌صرفد و مشکل دارند، کار کار بسیار خوب است اما مطالعات خوبی می‌خواهد، کار خوب باید خوب انجام بگیرد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نوری؛ استاندار مازندران:مازندران، سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد

نوری؛ استاندار مازندران:مازندران، سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد / مازندران یکپارچه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *