خانه / اخبار ساری / مرگ ۴۲ مازندرانی در اثر برق گرفتگی

مرگ ۴۲ مازندرانی در اثر برق گرفتگی

برق جان ۴۲ مازندرانی را در سال ۱۴۰۰ گرفت.

به گزارش ساری فردا ، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : ۴۲ نفر مازندرانی به دلیل برق‌گرفتگی سال گذشته جان خود را از دست دادند،‌ که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش یافت.

وی افزود : از کل موارد برق‌گرفتگی در سال گذشته ۳۷ نفر مرد و بقیه زن بودند.
دکتر عباسی گفت : مرداد ماه ،شهریور و تیر ماه سال گذشته به ترتیب ۱۰ نفر ۹ و ۵ نفر در اثر برق گرفتگی در استان فوت شدند که بیشترین بود .

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: برای پیشگیری از برق‌گرفتگی باید به نکاتی توجه کرد که شامل: آشنایی نداشتن به اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و اصل کلی برق گرفتگی، یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین رخ می دهد ، فیوزها، چه اتوماتیک چه غیر اتوماتیک از برق گرفتگی جلوگیری نمی کند و جریان برق بسیار اندکی در حد ۱۰۰ میلی آمپر ـ در صورت عبور از بدن ما، با از کار انداختن قلب، موجب مرگ انسان می شود، در حالی که فیوزها با جریان ده ها و حتی صدها برابر این میزان هم از کار نمی افتند. به خاطر داشته باشیم فیوزها با قطع جریان برق از وقوع خرابی در سیم کشی و آتش سوزی پیشگیری می کنند و نمی توانند از برق گرفتگی و مرگ ناشی از آن جلوگیری کنند.

وی افزود: از سویی سیم اتصال به زمین در پیشگیری از برق گرفتگی نقش موثری دارد. وجود سیم سوم در سیم کشی منازل (سیم اتصال به زمین) بسیار مهم بوده و به جلوگیری از برق گرفتگی کمک می کند. امکان برق گرفتگی در محیط های مرطوب از محیط های خشک بیشتر است ، مقاومت دست خشک انسان در مقابل برق، هزاران برابر بیشتر از پوست خیس و مرطوب است پس خشک نگه داشتن پوست دست و مراقبت و دوری از هر گونه تماس با وسایل هادی جریان برق به پیشگیری از بروز این حوادث کمک خواهد کرد، در صورتی که با برق سر و کار داریم از کفش های با عایق خشک استفاده کنیم و مراقب باشیم هیچ قسمتی از بدن ما به طور مستقیم با زمین تماس پیدا نکند.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *