آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / در جلسه شورای اسلامی شهر ساری ؛آیت الله پیشنمازی مدیریت شهری باید فرصت ساز و خروجی محور باشد

در جلسه شورای اسلامی شهر ساری ؛آیت الله پیشنمازی مدیریت شهری باید فرصت ساز و خروجی محور باشد

جلسه عصر چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر ساری با حضور حضرت آیت الله سید صادق پیشنمازی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه که کلیه اعضای شورا و معاون خدمات شهری شهرداری حضور داشتند آیت الله پیشنمازی اظهار داشت : اتفاقات ناخوشایندی که در مدیریت شهری ساری افتاد صدماتی به شهر وارد ساخت که به همه گران آمد و این صدمات قطعاً باید جبران شده و نگاه مثبت به مدیریت شهری رای دهد .
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود : شهر حتماً مشکلاتی دارد اما هر قدر مشکل باشد بی شک فرصت های زیادی نیز وجود دارد و به نظرم مدیران شهر باید این فرصت ها را بشناسند و به کار گیرند .
وی ایجاد نگاه راهبردی برای حل مشکلات را ضروری خواند و گفت : در نگاه راهبردی هم نگاه به درون و هم نگاه به بیرون توصیه شده است . در نگاه به درون توجه به ضعف ها و قوت ها و در نگاه به بیرون توجه به فرصت ها و تهدیدها مطرح است و مدیران شهری باید با نقاط قوت خود تهدیدها را دفع و از فرصت ها استفاده کنند که البته این امر مستلزم دقت نظر ، تلاش و برخورداری از روحیه تعاملی است که بحمدالله شما دارید .
آیت الله پیشنمازی با تاکید بر اینکه نهادمدیریت شهری محیط کار و تلاش می باشد اظهار داشت : مردم از شما توقع خروجی دارند و لذا باید فرصت ساز و خروجی محور باشید .
وی تصریح کرد : وعده بدون عمل ندهید چون باعث ناامیدی و بی اعتمادی مردم می شود بلکه هرچه در توان دارید برای حل مشکلات مردم بکار گیرید .
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایجاد یک اتاق فکر برای بهره گیری از توان نخبگان شهر را توصیه کرد و در عین حال تاکید نمود : البته این کار نباید هزینه ای به شهر تحمیل کند .
وی یادآور شد : می دانم همه عزیزان عضو شورا با انگیزه و عشق به خدمت به میدان آمده اند بنابراین خودتان ناظر بر کار خودتان باشید و از حاشیه سازی بپرهیزید .
آیت الله پیشنمازی در راستای ساماندهی نیروهای شهرداری فرصت سازی های شغلی را لازم برشمرد و افزود : فرصت های جدیدی درست کنید و از ظرفیت های انسانی بهره ببرید .
وی اظهار داشت : با هنر مدیریت خیلی از مشکلات را می توان برطرف کرد و حتی از هیچ همه چیز ساخت که لازمه این کار وقت گذاشتن و توکل به خداست .
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه لغزش ها لحظه ای نیست و یکباره ایجاد نمی شود گفت : ترویج و رعایت فضائل اخلاقی جهت جلوگیری از انحراف ها و لغزش ها را دستور کارتان قرار دهید .
وی توصیه کرد : گزارش های واقعی به مردم بدهید تا امید به شهر برگردد .
آیت الله پیشنمازی در خاتمه با تشکر از تلاش ، همدلی و روحیه تعاون اعضای شورای شهر ساری و ابراز خرسندی از حضور در پارلمان شهری گفت : بنده در راستای گره گشایی از مسائل شهر در کنار شما خواهم بود و معتقدم اگر نگاه توامان فرهنگی ، اجتماعی و عمرانی داشته باشید موفق تر خواهید بود .
گفتنی است پیش از سخنان آیت الله پیشنمازی ، پرویز شعبانی رییس شورای اسلامی شهر ساری در سخنانی ضمن خیرمقدم به نماینده محترم مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و همراهان ایشان از حسن نظر آیت الله پیشنمازی برای حضور در جمع اعضای شورای شهر ساری تشکر کرد و افزود : ما ۹ عضو شورا ، شهردار ، فرماندار ، نمایندگان مجلس و امام جمعه محترم تلاش می کنیم یک مجموعه واحد برای تامین مطالبات به حق مردم شریف این خطه باشیم و از جنابعالی نیز انتظار داریم هدایت گر این مجموعه باشید .
پرویز شعبانی در ادامه مسائل و مشکلات مدیریت شهری ساری را برشمرد و افزود : نبود درآمد پایدار و وجود چالش هایی که در ارائه خدمات شهری بروز می کند تحرک مورد انتظار را از شهرداری مرکز استان سلب نموده است .
وی ادامه داد : تعدادی از پروژه های اساسی شهر بدلیل بدهی های به جامانده از قبل و محدودیت های درآمدی نیمه تمام است از جمله پروژه نیروگاه زباله سوز ، پروژه پل تا پل ، فاز دوم بوستان ملل و… که امیدواریم با حمایت و همراهی مدیران ارشد و بزرگانی همچون جنابعالی به سرانجام برسند .
رییس شورای اسلامی شهر ساری همچنین مساعدت برای به نتیجه رسیدن بازنگری طرح تفضیلی شهر ساری را ضروری دانست و گفت : طرح تفضیلی رساله ی عملی شهر است و از ۳۰ سال پیش تاکنون بازنگری نشده و انتظار ما این است با همکاری دستگاه های مسئول این موضوع نیز محقق شود .
وی یادآور شد : این طرح علاوه بر کمک به تسریع توسعه شهری ، مشکلات جمعیت قابل توجهی از شهروندان ساکن در محدوده شهر را نیز برطرف خواهد کرد .
در ادامه جلسه هریک از اعضا شورا ( سبحان بخشی ، سید حسین یوسفی ، سید افشین راسخ ، سید رحمان میرشجاعی ، سید حسن احمدی ، شهرام ایرجی ، سید ذوالفقار شریفی و علی عاشقان ) نقطه نظرات خود را بیان کرده و خواستار مساعدت و همراهی بزرگان شهر با مدیران شهری جهت کاهش مشکلات و حرکت شهر به سوی سازندگی شدند .

عکس :فاطمه کواکبیان

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *