خانه / اخبار ساری / تدوام هوای سرد تا پایان هفته در مازندران / ادارات و مردم مصرف گاز را مدیریت کنند.

تدوام هوای سرد تا پایان هفته در مازندران / ادارات و مردم مصرف گاز را مدیریت کنند.

سامانه سرد ، بارندگی و کاهش محسوس دما تا پایان هفته در مازندران ادامه دارد .

به گزارش ساری فردا، حسینعلی محمدی، مدیر کل مدیرت بحران مازندران با بیان اینکه: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و‌ با تقویت سامانه سرد بارشی و تدوام هوای سرد تا پایان این هفته ، شاهد کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما خواهیم بود، گفت: در همین راستا رعایت برخی موارد پیشگیری بویژه مصرف بهینه گاز باید با جدیت مورد توجه همه قرار گیرد. ‎

وی با بیان اینکه : پیرو هشدار هواشناسی و‌ براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و‌ با تقویت سامانه سرد بارشی و تدوام هوای سرد تا انتهای این هفته، شاهد کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما خواهیم بود، خاطرنشان کرد :در این راستا شاهد وزش باد نسبتا شدید و مه گرفتگی در ارتفاعات استان خواهیم بود و هوای سرد تا پایان هفته ماندگار خواهد بود .

محمدی اظهار کرد : یخبندان، آب گرفتگی در شهرهای غربی استان،‌ پدیده مه و کاهش دید، ‌لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در ارتفاعات و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود .

این مسئول افزود: اطلاع رسانی گسترده توسط صداوسیمای مرکز استان مازندران و دستور تشکیل نشست ستاد و انجام تمهیدات لازم توسط فرمانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، به همه ی هم استانی های عزیز و مسافرین توصیه می شود.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران اظهار کرد: مدیریت و مصرف بهینه گاز می بایست مورد توجه مردم و ادارات دولتی قرار گیرد و اقدامات لازم انجام شود تا استان دچار قطعی گاز نشود و رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی بویژه ارتفاعات و محورهای کوهستانی در هنگام شب ضمن به همراه داشتن زنجیر چرخ با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی افزود: کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا های باز خودداری کنند و شهرداران استان ضمن پاکسازی و لایروبی جوی ها و کانال های هدایت آب های سطحی نسبت به بازدید و مقاوم سازی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی اقدام کنند .

محمدی یادآور شد: باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی و یخ زدگی باغات مرکبات بویژه نهال های جوان و محصولات سر درختی اقدام لازم را انجام دهند و به همه ی دستگاه های امدادی و خدماتی توصیه می شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات آمادگی هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *