خانه / اخبار ساری / برگزاری آئین اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در مازندران

برگزاری آئین اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در مازندران

اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی، نوجوان مازنی، ۶ اردیبهشت ماه امسال به میزبانی شهرستان محمود آباد برگزار می‌شود.

به گزا ش سا ی فردا.، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: آیین اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در ۶ اردیبهشت ماه امسال با حضور مسئولان کشوری و مدیران استانی به میزبانی شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه: این جشنواره برای نخستین بار در مازندران برگزار می شود ، گفت: دبیر خانه این جشنواره از اواخر دی ماه سال قبل شروع به کار کرد و تا پایان اسفندماه در حال دریافت آثار بود و داوری ها در دو مرحله به‌صورت مجازی و حضوری صورت گرفت که مرحله حضوری آن به میزبانی پنج شهرستان انجام شد. 

جوادی گفت: این جشنواره در غالب شعر، نقالی، سرود، مجری گری، بازیگری و دکلمه خوانی در رده سنی نوجوانان استان برگزار شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه : علی‌رغم محدودیت زمانی، استقبال خوبی از این جشنواره شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند که در بخش شعر و دکلمه ۵۴۱ اثر، در نقالی، قصه گویی و خاطره گویی ۲۳۰ اثر، در مجری‌گری ۱۰۹ اثر، در سرود گروهی ۵۷ اثر  و در بخش آزاد ۱۶۳ اثر ارسال شد.

وی با بیان اینکه: با توجه به‌ حضور نوجوانان سعی شده از داوران و اساتید متبحر و مجرب دعوت شود، افزود: برای نخستین بار نیز داوری مردمی در جشنواره قرار داده شد تا انگیزه‌ای برای ترویج و انتشار فرهنگ و زبان مازندرانی باشد که امیدواریم در هفته اول اردیبهشت این مهم نیز به انجام رسد و نتایج در آیین اختتامیه آن اعلام می‌شود. 

جوادی افزود: بر گزاری چنین برنامه هایی نشان می دهد که می‌توان علاقه و کنجکاوی در این نسل ایجاد کرد و باهنر نسل نوجوان را هم به سمت فرهنگ و زبان مازندرانی که ریشه و هویت ماست، سوق داد.

این مسئول در پایان: : قرار گرفتن فرهنگ و زبان مازندرانی در سبک زندگی مردم که این روزها به دست فراموشی سپرده شده است، را از مهم ترین اهداف. اجرای این برنامه بیان کرد .
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *