خانه / اخبار ساری / کاهش ۱۱ درصدی نزاع در مازندران

کاهش ۱۱ درصدی نزاع در مازندران

نزاع و درگیری در مازندران ۶ ماه نخست امسال ۱۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به معاینات انجام شده نزاع ، در ۶ ماه نخست امسال در استان اظهار کرد : ۱۰ هزار ۱۷۴ نفر که ۶ هزارو ۶۱۳ نفر مرد و بقیه زن بودند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به : کاهش ۱۱ درصدی نزاع در ۶ ماه نخست امسال افزود : بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان ، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود به تعداد ۹۶۹، بابل با ۸۲۵ و نوشهر ، چالوس با ۷۳۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۹۶ نفرثبت شده است.

دکتر عباسی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان ، شهریور با هزار ۸۲۸ ،مرداد با هزار ۷۸۷ و خرداد با هزار ۷۷۸ به ترتیب بیشترین و اردیبهشت ماه با هزار ۵۱۷ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه: نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است ، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر میشود.

این مقام اجرایی استان: یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : میتوان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *