خانه / اخبار ساری / ضرورت حمایت از فرهنگ ‌، هنر و ادبیات بومی مازندران

ضرورت حمایت از فرهنگ ‌، هنر و ادبیات بومی مازندران

حمایت از فرهنگ ، هنر و ادبیات بومی مازندران از الویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

به گزارش ساری فردا، حسین جوادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره شعر تبری ( نوج) که امروز در این اداره کل برگزار شد بر حمایت از فرهنگ، هنر و ادبیات بومی استان تاکید و اظهار کرد: حمایت از این حوزه جزو اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

وی با اشاره به: اهمیت فرهنگ ، هنر و ادبیات بومی و حفظ و احیای زبان تبری گفت : حمایت از طرح ها و برنامه های فرهنگی و هنری بومی جزو الویت های این اداره کل می باشد.
جوادی گفت: :کار برای فرهنگ و هنر هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است به دلیل اینکه : فرهنگ و هنر به ویژه در حوزه زبان و ادبیات بومی ریشه در اصالت مردمان هر منطقه دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: رسالت فرهنگ و هنر موجب ایجاد امید و نشاط در جامعه است و بی‌شک هنرمندان در این عرصه نقش مهمی برعهده دارند.

وی افزود :ما می توانیم در مازندران پایه گذار رویداد های فرهنگی و هنری ملی باشیم و در این راستا ۱۰ همایش بزرگ در ۱۰ شهراستان با حضور هنرمندان ، فرهیختگان و استادان مازندرانی سراسرکشور برگزار خواهیم کرد.

یادآور می شود : ۵ دوره جشنواره شعر تبری نوج ویژه اشعار بومی مازندرانی در شهرستان سواد کوه تا کنون برگزار شده و ششمین دوره این جشنواره قرار است امسال در این شهرستان برگزار شود.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *