خانه / اخبار ساری / ساروی ها و میاندرودی ها کم اعصاب ترین مردم مازندران

ساروی ها و میاندرودی ها کم اعصاب ترین مردم مازندران

۱۹ هزار و ۷۷۲ نفر سال گذشته به دلیل نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که ۳ هزار و یک مراجعه مربوط به ساروی ها و میاندرودی ها بود.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه: ۱۹ هزار ۷۷۲ نفر سال گذشته به دلیل نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند و ۳ هزار یک مراجعه مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود بود گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: ۱۲ هزار ۸۱۴ نفر از مراجعین پزشکی قانونی استان به دلیل‌ نزاع و درگیری مرد و بقیه زن بودند.

دکتر عباسی گفت : بر اساس موارد ثبت شده بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود با ۳ هزار یک مورد ، بابل با ۲ هزار ۸۰۰ ،آمل با ۲ هزار ۱۴۶ نفر و کمترین موارد نزاع و درگیری در شهرستان فریدونکنار با ۳۶۲ نفرثبت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد : بر اساس گزارش ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی استان فروردین ۱۴۰۰ با ۲هزار ۹۳ نفر خرداد با ۲ هزار ۳۱ و تیر ماه با هزار ۹۸۵ نفر به ترتیب بیشترین و در بهمن ماه با هزار ۱۸۰ نفر کمترین مصدوم گزارش شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه : نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است گفت: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری
از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و
میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی، برای آنها گواهی صادر می شود.

عضو شورای قضایی استان: یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : میتوان با آموزش مهارت های زندگی به ویژه در سنین پایین ، میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشکلات میان خود را حل و رفع کنند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *