آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / ساروی ها و میاندرودی ها کم اعصاب ترین مردم مازندران

ساروی ها و میاندرودی ها کم اعصاب ترین مردم مازندران

۱۹ هزار و ۷۷۲ نفر سال گذشته به دلیل نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که ۳ هزار و یک مراجعه مربوط به ساروی ها و میاندرودی ها بود.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه: ۱۹ هزار ۷۷۲ نفر سال گذشته به دلیل نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند و ۳ هزار یک مراجعه مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود بود گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: ۱۲ هزار ۸۱۴ نفر از مراجعین پزشکی قانونی استان به دلیل‌ نزاع و درگیری مرد و بقیه زن بودند.

دکتر عباسی گفت : بر اساس موارد ثبت شده بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود با ۳ هزار یک مورد ، بابل با ۲ هزار ۸۰۰ ،آمل با ۲ هزار ۱۴۶ نفر و کمترین موارد نزاع و درگیری در شهرستان فریدونکنار با ۳۶۲ نفرثبت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد : بر اساس گزارش ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی استان فروردین ۱۴۰۰ با ۲هزار ۹۳ نفر خرداد با ۲ هزار ۳۱ و تیر ماه با هزار ۹۸۵ نفر به ترتیب بیشترین و در بهمن ماه با هزار ۱۸۰ نفر کمترین مصدوم گزارش شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه : نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است گفت: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری
از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و
میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی، برای آنها گواهی صادر می شود.

عضو شورای قضایی استان: یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : میتوان با آموزش مهارت های زندگی به ویژه در سنین پایین ، میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشکلات میان خود را حل و رفع کنند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *