خانه / اخبار ساری / خبر خوش استاندار مازندران :

خبر خوش استاندار مازندران :

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت های برق مازندران

۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت های برق مازندران
اختصاص یافت تا مشکلات در این بخش رفع شود.

به گزارش ساری فردا ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران امروز در رزمایش مدیریت مصرف آب و برق، (صرفه جویی و مصرف بهینه ) که همزمان با کشور در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران برگزار شد ، با اشاره به اهمیت انرژی در دنیا و کشور گفت: در کشورهای توسعه یافته به ویژه اروپا ساز و کار ها و سیاستگذاری های خاصی در مصرف انرژی دارند و انرژی به صورت سهمیه بندی است و در صورتی که از حد تعیین شده بیشتر مصرف شود انرژی آنها قطع می‌شود، اما در کشور ما این ساز و کار ها وجود نداشته است و
امسال با سیاستگذاری ها تشویقی و تنبیهی قاطعانه برای مشترکان پر مصرف به ویژه مشترکان خانگی در حال مدیریت کردن هستند .

وی: با اعلام این خبر که ۵ هزار میلیارد تومان به ساخت زیر ساخت های برق امسال در مازندران اختصاص داده شد و در بانک مرکزی در حال پیگیری نهایی است گفت : امید واریم با رفع مشکلات زیر ساخت ها در این بخش برای سال آینده مشکلی نداشته باشیم و شاهد خاموشی نباشیم.

حسینی پور خاطر نشان کرد : بر اساس تجربه ای که سال های قبل و خاموشی ، خاموشی های زیادی در فصل گرم سال، تابستان داشتیم و این خاموشی ها مشکلاتی نیز در بخش تولیدات صنعتی به ویژه آسیب به تجهیزات و حتی به صورت خانگی نیز برای مردم به وجود آورده بود ، امسال تصمیم گرفته شد با مدیریت مصرف برق و صرفه جویی و مصرف بهینه در ادارات دولتی کمترین خاموشی را در بخش خانگی و اصناف استان و کشور شاهد باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه: وضعیت آب شرب و کشاورزی استان اصلا مناسب نیست ، از مدیران آب ‌و برق استان خواست تا گزارش هایی به صورت هفتگی به استانداری ارسال کنند تا از نتیجه اجرای این طرح مطلع شوند و دستگاه های دولتی را موظف کرد که مصرف آب و برق خود را مدیریت کنند و به ویژه‌ دستگاه های سرمایشی را روی درجه مناسب ۲۵ درجه بالا تر تنظیم کنند و در ساعات پایان کار اداری این دستگاه های سرمایشی را خاموش کنند.

این مقام عالی دولت با اشاره به: مشکلات زیر ساختی آب و برق در استان و کشور گفت : خوشبختانه با توجه به سیاستگذاری ها و توجه بیشتر به زیر ساخت ها در دولت سیزدهم در این حوزه، مشکلات در این بخش در سال های آینده کاهش خواهد یافت و با صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق می توانیم از مشکلات ناشی از قطع برق و آب در تابستان امسال نجات پیدا کرده و برق اضافه را نیز در بخش تولیدات دانش بنیان بیشتر، استفاده کنیم و برای ادارات فر هنگ سازی شود .

وی با قدر دانی از سپاه کربلا مازندران اظهار کرد هر جا سپاه وارد میدان شود خطر جدی است گفت : همه مدیران باید با احساس مسئولیت بیشتر این طرح را اجرایی کنند و رسانه ملی و اصحاب رسانه و خبر نگاران و فعالان فضای مجازی نقش مهمی در اجرای این طرح دارند.

حسینی پور گفت: هر دستگاهی که بتواند در مصرف برق بیشتر صرفه جویی کند در مراسم ملی از آنها قدر دانی و از اداراتی که بتوانند با ابتکار و خلاقیت در این بخش راهکار ارائه دهند نیز قدر دانی و به عنوان االگو دیگر ادارات معرفی می شوند .

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آب و برق چالش جدی در کشور و استان به ویژه در چند سال اخیر به شمار می آید و مردم تابستان سال گذشته دچار مشکلاتی در این بخش شده بودند گفت: برای رفع این مشکل در تابستان امسال ، ستاد کل سپاه پاسداران تشکیل و با توجه به امضا تفاهم‌نامه با وزارت کشور و نیرو و رسالت این نهاد که برای مردم و در کنار مردم بودن است این رزمایش در استان مازندران همزمان با کشور امروز برگزار شد .

وی افزود : با توجه به اینکه مجموعه سپاه دارای فضای سبز است گفت: قرار شد به جای استفاده از آب شرب از آب چاه برای کشاورزی استفاده و نیز به جای برق نیروگاهی کشور و استان از مولد های برق از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر استفاده شود.

سردار مسلمی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این رزمایش در ادارات دولتی استان و کشور در فصل گرم تابستان با کمترین خاموشی در بخش خانگی و اصناف مواجه شویم تا بتوانیم رضایت مردم را در استان و کشور فراهم کنیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران : هدف از برگزاری این رزمایش سراسری را کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در کشور بیان کرد و افزود: صرفه جویی برق در ادارات دولتی به صورت پایلوت در مازندران اجرا می شود.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده


درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *