خانه / اخبار ساری / خبر خوش استاندار مازندران :

خبر خوش استاندار مازندران :

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت های برق مازندران

۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت های برق مازندران
اختصاص یافت تا مشکلات در این بخش رفع شود.

به گزارش ساری فردا ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران امروز در رزمایش مدیریت مصرف آب و برق، (صرفه جویی و مصرف بهینه ) که همزمان با کشور در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران برگزار شد ، با اشاره به اهمیت انرژی در دنیا و کشور گفت: در کشورهای توسعه یافته به ویژه اروپا ساز و کار ها و سیاستگذاری های خاصی در مصرف انرژی دارند و انرژی به صورت سهمیه بندی است و در صورتی که از حد تعیین شده بیشتر مصرف شود انرژی آنها قطع می‌شود، اما در کشور ما این ساز و کار ها وجود نداشته است و
امسال با سیاستگذاری ها تشویقی و تنبیهی قاطعانه برای مشترکان پر مصرف به ویژه مشترکان خانگی در حال مدیریت کردن هستند .

وی: با اعلام این خبر که ۵ هزار میلیارد تومان به ساخت زیر ساخت های برق امسال در مازندران اختصاص داده شد و در بانک مرکزی در حال پیگیری نهایی است گفت : امید واریم با رفع مشکلات زیر ساخت ها در این بخش برای سال آینده مشکلی نداشته باشیم و شاهد خاموشی نباشیم.

حسینی پور خاطر نشان کرد : بر اساس تجربه ای که سال های قبل و خاموشی ، خاموشی های زیادی در فصل گرم سال، تابستان داشتیم و این خاموشی ها مشکلاتی نیز در بخش تولیدات صنعتی به ویژه آسیب به تجهیزات و حتی به صورت خانگی نیز برای مردم به وجود آورده بود ، امسال تصمیم گرفته شد با مدیریت مصرف برق و صرفه جویی و مصرف بهینه در ادارات دولتی کمترین خاموشی را در بخش خانگی و اصناف استان و کشور شاهد باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه: وضعیت آب شرب و کشاورزی استان اصلا مناسب نیست ، از مدیران آب ‌و برق استان خواست تا گزارش هایی به صورت هفتگی به استانداری ارسال کنند تا از نتیجه اجرای این طرح مطلع شوند و دستگاه های دولتی را موظف کرد که مصرف آب و برق خود را مدیریت کنند و به ویژه‌ دستگاه های سرمایشی را روی درجه مناسب ۲۵ درجه بالا تر تنظیم کنند و در ساعات پایان کار اداری این دستگاه های سرمایشی را خاموش کنند.

این مقام عالی دولت با اشاره به: مشکلات زیر ساختی آب و برق در استان و کشور گفت : خوشبختانه با توجه به سیاستگذاری ها و توجه بیشتر به زیر ساخت ها در دولت سیزدهم در این حوزه، مشکلات در این بخش در سال های آینده کاهش خواهد یافت و با صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق می توانیم از مشکلات ناشی از قطع برق و آب در تابستان امسال نجات پیدا کرده و برق اضافه را نیز در بخش تولیدات دانش بنیان بیشتر، استفاده کنیم و برای ادارات فر هنگ سازی شود .

وی با قدر دانی از سپاه کربلا مازندران اظهار کرد هر جا سپاه وارد میدان شود خطر جدی است گفت : همه مدیران باید با احساس مسئولیت بیشتر این طرح را اجرایی کنند و رسانه ملی و اصحاب رسانه و خبر نگاران و فعالان فضای مجازی نقش مهمی در اجرای این طرح دارند.

حسینی پور گفت: هر دستگاهی که بتواند در مصرف برق بیشتر صرفه جویی کند در مراسم ملی از آنها قدر دانی و از اداراتی که بتوانند با ابتکار و خلاقیت در این بخش راهکار ارائه دهند نیز قدر دانی و به عنوان االگو دیگر ادارات معرفی می شوند .

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آب و برق چالش جدی در کشور و استان به ویژه در چند سال اخیر به شمار می آید و مردم تابستان سال گذشته دچار مشکلاتی در این بخش شده بودند گفت: برای رفع این مشکل در تابستان امسال ، ستاد کل سپاه پاسداران تشکیل و با توجه به امضا تفاهم‌نامه با وزارت کشور و نیرو و رسالت این نهاد که برای مردم و در کنار مردم بودن است این رزمایش در استان مازندران همزمان با کشور امروز برگزار شد .

وی افزود : با توجه به اینکه مجموعه سپاه دارای فضای سبز است گفت: قرار شد به جای استفاده از آب شرب از آب چاه برای کشاورزی استفاده و نیز به جای برق نیروگاهی کشور و استان از مولد های برق از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر استفاده شود.

سردار مسلمی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این رزمایش در ادارات دولتی استان و کشور در فصل گرم تابستان با کمترین خاموشی در بخش خانگی و اصناف مواجه شویم تا بتوانیم رضایت مردم را در استان و کشور فراهم کنیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران : هدف از برگزاری این رزمایش سراسری را کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در کشور بیان کرد و افزود: صرفه جویی برق در ادارات دولتی به صورت پایلوت در مازندران اجرا می شود.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده


درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *