آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / برگزاری آئین افتتاحیه نخستین مجتمع نوآوری و فناوری مهارت دانش بنیان در مرکز آموزش فنی حرفه ای ۲۲ بهمن ساری

برگزاری آئین افتتاحیه نخستین مجتمع نوآوری و فناوری مهارت دانش بنیان در مرکز آموزش فنی حرفه ای ۲۲ بهمن ساری

نخستین مجتمع نوآوری و فناوری مهارت دانش بنیان در مرکز آموزش فنی حرفه ای ۲۲
بهمن ساری افتتاح شد.

به گزارش ساری فردا، نخستین مجتمع نوآوری و فناوری مهارت دانش بنیان به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مرکز آموزش فنی حرفه ای ۲۲ بهمن ساری افتتاح شد.

سبد حسین درویشی در این مراسم گفت: با مشارکت و همکاری سه جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و شرکت فناور یکتا نیرو صنعت نیکان (تیوان)، مجتمع نوآوری و فناوری مهارت های دانش بنیان در راستای اجرای طرح مهارت افزایی، دانش آموختگان دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در حوزه مشاغل و کسب و کارهای نوین و با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنان از طریق اجرای دوره های آموزش فنی و حرفه ای در حوزه نوآوری کارآفرینی، فناوری های نوین یا دانش بنیان بر اساس استانداردهای مهارت در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری، ایجاد و به بهره برداری رسید.

وی افزود : رویکرد جدید آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار (مبتنی بر اشتغال) در کشور به اجرا در می آید. باید دغدغه ها را حذف کرد و مطابق مطالعات موجود مهارت های آموزشی را افزایش داد تا آموزش های فنی و مهارتی گسترش یابد.

درویشی اظهار کرد: باید همه فرهیختگان و دست اندرکاران در فضای عمومی قرار گیرند تا دغدغه ها رفع شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اظهار کرد: طرح هایی در استان در دست بررسی است و همه ی مسئولین و دست اندرکاران به نقش و اهمیت بسزای آموزش های مهارتی اذعان دارند و آموزش های فنی و حرفه ای را بسیار موثر می دانند و بسیاری از کارآموزان کارگاه های مراکز آموزش فنی و حرفه ای را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

این مسئول خاطر نشان کرد: به نظر می رسد مجتمع های آموزشی می توانند حلقه مفقوده بین دانشگاه و آموزش فنی و حرفه ای را خوب پوشش دهند و آموزش فنی و حرفه ای می تواند از ایده و تفکر بروز دانشجویان بهره مند شود و در مقابل، دانشجویان می توانند از آموزش های مهارتی بهره لازم را ببرند.

وی تاکید کرد: طرح ها تبدیل ، نوآوری شده و محصولات تجاری باید به عرضه عموم مردم برسد تا مردم تاثیر آموزش های فنی و مهارتی را در زندگی خود لمس کنند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *