آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / ارائه آموزش های حقوقی به بیش ۱۰۰۰ مددجوی مازندرانی

ارائه آموزش های حقوقی به بیش ۱۰۰۰ مددجوی مازندرانی

هزارو ۵۷۹ مدد جوی کمیته امداد مازندران در ۹ ماه امسال از آموزش های حقوقی بهره مند شدند.

به گزارش ساری فردا، جواد اسدی مزدی رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران اظهار کرد : به هزار و ۵۷۹ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد ۹ ماه امسال آموزش حقوقی ارائه شد.

وی افزود: آموزش حقوقی به مددجویان با موضوعاتی شامل: : چگونگی تنظیم قراردادهای دعاوی و اختلاف کارگری و کارفرمایی، مطالبات و دعاوی راجع به مطالبه وجه چک و سفته، حقوق خانواده و موضوعات مربوط به مهریه و نفقه و حضانت و قیومیت فرزندان و …بوده است.

اسدی مزدی گفت : ۴۳ پرونده حقوقی مددجویان ۹ ماه امسال توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان مورد بررسی قرار گرفت و برای۵۶۰ مددجو مشاوره و معاضدت حقوقی در سطح استان توسط وکلای نیکوکار انجام شد.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه : ۲۹۲ مورد تنظیم قراردادها و تفاهم نامه ها نیز بررسی شد اظهار کرد: هدف از این کار ،آگاهی مددجویان در برخورداری از حقوق عادله در قراردادها، پیشگیری از دعاوی و اختلافات و… است.

وی افزود : ۶۰ وکیل نیکوکار در استان با کمیته امداد همکاری دارند و در بخش های مشاوره و آموزش های حقوق به مددجویان کمک می کنند.

اسدی : کل مکاتبات انجام شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ۸۱۱ فقره در استان برشمرد و گفت :موضوع مکاتبات در بخش های بلاعوض، اشتغال، وام های قرض الحسنه، پرداخت هزینه های درمان ،عمرانی، جهیزیه و… بوده است.

وی خاطرنشان کرد :تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به استناد تبصره ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی و تبصره ماده ۵ قانون حمایت از خانواده از پرداخت هزینه دادرسی در محاکم قضایی معاف بوده و این نهاد در بخش‌هایی از هزینه های ایاب و ذهاب مددجویان ،کاهش هزینه کارشناسی کارشناسان دادگستری در پرونده‌های مددجوی کمک می کنند .
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *