خانه / اخبار ساری / افزایش ۲۰ درصدی فوتی  در اثر سوء مصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران  / ساری بیشترین  فوتی را داشت. 

افزایش ۲۰ درصدی فوتی  در اثر سوء مصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران  / ساری بیشترین  فوتی را داشت. 

۹۱ نفر مازندرانی بر اثر سوء مصرف مواد و داروهای مخدر و محرک  در سال ۱۴۰۲ جان باختند که در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته بود.

 به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : در سال ۱۴۰۲  آمار تلفات سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در استان جان ۹۱ نفر را گرفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت. 

وی افزود:  از ۹۱ نفر جان باخته  بر اثر  اعتیاد در سال گذشته ، ۷۳ نفر مرد و  بقیه  زن بودند. 

عباسی گفت : بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان در  این مدت شهرستان های ساری با ۱۷، ، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸  فوتی بیشترین و شهرستان بابل  با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوء مصرف مواد و دارو های مخدر و محرک  را داشتند. 

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: بطور قطع حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان ، حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر ، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر ، آگاهی از علائم و نشانه های اولیه و انجام مشاوره های درست از طرف خانواده می تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

انتهای پیام/ 

سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در مازندران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، دبیر ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *