آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / افزایش ۲۰ درصدی فوتی  در اثر سوء مصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران  / ساری بیشترین  فوتی را داشت. 

افزایش ۲۰ درصدی فوتی  در اثر سوء مصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران  / ساری بیشترین  فوتی را داشت. 

۹۱ نفر مازندرانی بر اثر سوء مصرف مواد و داروهای مخدر و محرک  در سال ۱۴۰۲ جان باختند که در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته بود.

 به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : در سال ۱۴۰۲  آمار تلفات سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در استان جان ۹۱ نفر را گرفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت. 

وی افزود:  از ۹۱ نفر جان باخته  بر اثر  اعتیاد در سال گذشته ، ۷۳ نفر مرد و  بقیه  زن بودند. 

عباسی گفت : بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان در  این مدت شهرستان های ساری با ۱۷، ، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸  فوتی بیشترین و شهرستان بابل  با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوء مصرف مواد و دارو های مخدر و محرک  را داشتند. 

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: بطور قطع حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان ، حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر ، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر ، آگاهی از علائم و نشانه های اولیه و انجام مشاوره های درست از طرف خانواده می تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

انتهای پیام/ 

سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *