آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / گرفتن تصمیم طلایی زندگی در منطقه طلائیه

گرفتن تصمیم طلایی زندگی در منطقه طلائیه

زوج جوان ساروی مهم ترین تصمیم زندگی شان را در سرزمین نور در کنار شهدا و در منطقه طلائیه گرفتند.

به گزارش ساری فردا، سرزمین نور محل مدفن و عروج شهدا علاوه بر این که موجب دلبستگی بیشتر زائران راهیان نور به شهدا می شود ، دل های جوانان هم دل را نیز به هم نزدیک می کند و برخی از جوانان در این مسیر و مکان مهم ترین تصمیم زندگی که انتخاب همسر آینده و ازدواج است را در سرزمین نور می گیرند و شهدا شاهد پیوند پاکشان هستند. شهدا زائران خود را که حاجتی دارند حاجت روا می کنند.

زوج جوان ساروی که در منطقه عملیاتی جنوب کشور منطقه طلائیه حضور دارند درباره اینکه : چطور شد به همراه راهیان نور به این سفر معنوی آمدند و نحوه آشنایی آنها چگونه بوده در گفت و گو با خبرنگار ، می گویند : سال ۹۶ برای نخستین بار ، در ۲ کاروان راهیان نور دانشجویی از دانشگاه آزاد ساری با ۲ اتوبوس جداگانه ، برادران و خواهران به عنوان مدیر کاروان عازم سرزمین نور و به زیارت شهدا مشرف شدیم.

همان روز ها که آغاز آشنایی ما بود قدم اول برداشته شد و پس از بازگشت از سفر راهیان نور ۸ ماه طول کشید که ازدواج کردیم.

علی هاشمی داماد جوان ساروی درباره شهدا گفت: شهدا از همه داشته های مادی خود به ویژه عزیزانشان خانواده گذشتند تا از ارزش های انقلاب اسلامی ،مملکت و ناموس مان دفاع کنند وظیفه ما است که راه شهدا را ادامه دهیم و همانطور که پهترین تصمیم زندگیمان را در سرزمین نور و در کنار شهدا گرفتیم پای عهدی که با شهدا به ویژه در این سرزمین نور و کربلا ایران و در منطقه طلائیه قدمگاه حضرت اباالفضل العباس (ع) بستیم هر سال اسفند ماه در این مکان حاضر باشیم و بیمه خود را تمدید کنیم تا لحظه ای از یاد شهدا قافل نباشیم.

وی افزود : در بازگشت از این سفر معنوی وظیفه داریم آنچه را که در این سفر مشاهده کردیم و آرمان های شهدا را به جوانان و نوجوانان انتقال دهیم و آنها را تشویق کنیم برای یکبار هم شده به سفر راهیان نور بیان، خود این خاک نیروی جاذبه قوی دارد که شرایط سفرهای بعدی را فراهم می کند برای اینکه کمتر دلی هست که عاشق کربلای ایران نشود و دلبستگی به شهدا پیدا نکند.

این تازه داماد جوان سلروی گفت: درصورتی که هر کس در هر مکان و جایگاهی هست وظیفه خود را درست انجام دهد کشور ما پیشرفت چشمگیری خواهد کرد و در این صورت شهدا از ما راضی خواند بود .

مطهره غلامی ،همسر سید علی هاشمی نیز در باره سفر خود به راهیان نور امسال و نحوه آشنایی خود با همسرش، با اشاره به اینکه: ما مهم ترین تصمیم زندگی خود را در سفر راهیان نور و سال ۹۶ در منطقه طلائیه گرفتیم گفت: من و آقای هاشمی به دلیل اینکه: هر دو مدیر کاروان خود بودیم در ۲ اتوبوس جدا گانه ، کاروان راهیان نور دانشجویی دانشگاه آزاد خواهران ساری، پس از حضور در سرزمین نور، در باره برنامه ها و مسائل کاری خیلی با هم صحبت می کردیم .

یک روز روحانی کاروان درخواست آقای هاشمی که مدیر کاروان راهیان نور دانشگاه آزاد ساری بودند را با من درمیان گذاشتند و من فرصت خواستم تا بیشتر فکر کنم پس از بازگشت از سفر با خانواده مطرح کردم و پس از ۸ ماه با هم ازدواج کردیم و با هم عهد بستیم که هر سال اسفند ماه به این سفر معنوی بیاییم.

از آنجایکه، بیماری کرونا شیوع پیدا کرد و مدت ۲ سال راهیان نور برگزار نمی شد ما موفق نشدیم، اما پس از ۳ سال که اولین سال ازدواجمان است امسال موفق شدیم به سرزمین نور و کربلا ایران مشرف شویم و در کنار شهدا باشیم .

این بانوی ساروی، در باره سفر خود به سرزمین نور می گوید : این مناطق که قدمگاه و محل عروج شهدا است جاذبه ای دارد که هر انسانی را به سمت خود می کشد و هر کس یکبار بر روی خاک این مناطق قدم بگذارد دیگر نمی تواند سال بعد به این سفر که فقط دلی هست و عشق می خواهد فکر نکند و نیاید.

او : در باره حجابب و عفاف می گوید : ما با الگو گرفتن از مادرمان حضرت زهرا(س) حجاب ، حیا و عفاف مان را حفظ می کنیم و تاکید کرد: به هیچ کسی به ویژه دشمنان اجازه نمی‌دهیم به این حریم ما وارد شوند و بخواهند حجاب ما را بگیرند و تا آخرین قطره خونمان از ارزش های انقلاب ، رهبری و آرمان های شهدا دفاع خواهیم کرد .

وی یادآور شد: امیدواریم هرسال اسفند ماه بتوانیم برای تجدید پیمان با شهدا و تمدید بیمه یک سالمان با کاروان راهیان نور در این مکان مقدس حضور یابیم و راه شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *