خانه / اخبار ساری / ماسک ، این سپر بلا مقابل کرونا را رها نکنید

ماسک ، این سپر بلا مقابل کرونا را رها نکنید

ماسک، سپر بلا و مهم ترین عامل پیشگیری از آلوده شدن به ویروس منحوس کرونا است، این کلید سلامتی و سپر بلا را در این شرایط فروکش کردن ویروس کرونا از خود دور نکنید.

به گزارش ساری فردا :خوشبختانه با همکاری مردم و مسئولان به ویژه واردات حد اکثری واکسن کرونا در این یک ماه اخیر، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ،تعداد بستری ها و تا حدودی مرگ و میر ناشی از این ویروس در کشور و به ویژه استان مازندران کاهش و تعداد بهبود یافتگان نیز افزایش یافته است و آرامش نسبی به خانواده های ایرانی و مازندرانی ها تا حدودی باز گشت.

هر چند متاسفانه خانواده های زیادی در پیک پنجم شیوع ویروس کرونا، داغدار شدند و عزیزان شان را از دست دادند.

ویروس منحوس کرونا را تنها “ماسک” مانند یک سپر محکم می تواند از هموطنان عزیز و مردم سراسر دنیا دور کند و در کنار آن شستشوی مرتب دست ها و نیز دوری از تردد و تجمعات می تواند مردم را از ابتلا به این ویروس,در امان نگه دارد.

همکاری مردم در رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ایجاد محدودیت های تردد و تجمع و در نهایت واردات حد اکثری واکسن کرونا و همکاری مردم در تزریق این واکسن موجب شد تا پیک پنجم کرونا که به گفته کارشناسان سخت ترین پیک و دوره بوده است و خانواده های زیادی را درگیر و داغدار کرده است را پشت سر بگذاریم، هر چند فشار زیادی به کادر درمان وارد شده و هزینه های سنگینی برای کشور و خانواده ها به همراه داشته است.

مردم ما باید بدانند که ماسک این سپر بلا را نباید از خودشان دور کنند و اشتباه پیک های قبلی را تکرار نکنند و دچار عادی انگاری نشوند که
متاسفانه ویروس کرونا این ویروس قاتل و مهمان ناخانده ، مرتب میزبان های خود را از نظر سنی تغییر می دهد و سن پایین تر را انتخاب می کند.
خوشبختانه در کشور ما پس از یک شرایط سخت و بحرانی و دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا این ویروس منحوس و سرکش را توانستیم تا حدودی رام کنیم و افسار آن را به دست بگیریم.
بر اساس وضعیت رنگبندی کرونایی در ایران تا پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ تنها ۱۶ شهرستان قرمز ، ۱۹۸ تا نارنجی ،۱۷۶ تا زرد و نیز ۵۸ شهرستان آبی شدند اما نباید به این شرایط خیلی دلخوش باشیم به دلیل اینکه فصل سرما آغاز شده که خود عامل تشدید بسیاری از بیماری ها و حساسیت های فصلی است.
در این شرایط باید بیشتر مراقب کودکان و نوجوانان باشیم که کوچکترین سهل انگاری و عادی انگاری ممکن است جان این عزیزان را به خطر بیاندازد.

خانواده ها باید واکسیناسیون دانش آموزان خود را با توجه به اعلام وزارت بهداشت جدی بگیرند و به موقع به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

هموطنان عزیز باید بدانیم که حفظ شرایط موجود و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بسیار ضروری است تا برای چندمین بار دچار گرداب کرونا نشویم به دلیل اینکه نوش دارو بعد از مرگ سهراب دیگر هیچ سودی ندارد.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *