آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / فعالیت واحد ۱ و ۲ بخار نیروگاه نکا با سوخت گاز

فعالیت واحد ۱ و ۲ بخار نیروگاه نکا با سوخت گاز

بهره برداری از واحدهای ۱ و ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا با سوخت گاز درحال انجام است.

به گزارش ساری فردا، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، نیروگاه ها، اختیاری، در تعیین نوع سوخت مصرفی ندارند و تامین سوخت نیروگاه ها بر عهده وزارت نفت است ، خوشبختانه با پیگیری های مکرر ، در روزهای اخیر موفق به دریافت سهمیه سوخت گاز برای واحدهای ۱ و ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا شدیم و این واحدها از شامگاه سه شنبه ۱۳ تیرماه امسال گاز سوز شدند و تلاش از سوی نیروگاه برای تخصیص گاز به واحدهای دیگر هم بطور ادامه دارد.
درپی بهره برداری همزمان ۴ واحد بخار این نیروگاه به ظرفیت نامی مجموع هزارو ۷۶۰ مگاوات با سوخت مازوت در روزهای اخیر و پیگیری های همه جانبه صورت گرفته جهت تخصیص سوخت گاز به نیروگاه، در حال حاضر نیمی از ظرفیت واحدهای بخار با سوخت گاز بهره برداری می شود.

با تلاش شبانه روزی و جهادی کارکنان نیروگاه در تعمیرات اساسی و دوره ای واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی، واحدهای این نیروگاه با ظرفیت عملی تولید، هزارو ۹۰۰ مگاوات به طور کامل برای تامین پایدار برق در فصل تابستان و پیک مصرف در مدار تولید قراردارد.

نیروگاه بزرگ شهید سلیمی نکا ، بیش از ۴ درصد از برق کشور را تامین می کند و با قدمت بیش از ۴۰ سال واحدهای بخار خود نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *