آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / گام‌های پایانی برای تصویب طرح تفصیلی شهر ساری

گام‌های پایانی برای تصویب طرح تفصیلی شهر ساری

فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران روز چهارشنبه به درخواست دکتر بابایی کارنامی ضمن بازدید از چند منطقه شهری حاشیه‌ای ساری از جمله آرامگاه ساری، پروژه پارک ملل و پل تا پل، منطقه قرق، بلوار سلیم بهرامی، نارنجستان تا ترک محله، کمربندی جنوبی و مناطق دیگر، در جلسه بررسی طرح تفصیلی، مناطق الحاقی و پهنه‌های بلندمرتبه‌سازی شهر ساری شرکت کرد.

در این نشست که با حضور دکتر بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و معاون عمرانی استاندار برگزار شد، مشکلات شهر بررسی شد.

فرار انبوه‌سازان از ساری

دکتر بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس نیز گفت: بلند مرتبه‌سازی در دیگر شهرهای مازندران انجام می‌شود، اما قوانین مربوط به این حوزه در ساری به شکل دیگری اجرا می‌شود که باعث شده انبوه‌سازان از مرکز استان عبور کرده و بلندمرتبه‌سازی را در مناطقی از مازندران انجام دهند که از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: انتظار داریم که وزارت راه و شهرسازی با نگاه استراتژیک، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای شهر ساری داشته باشد و افق جدیدی را پیش روی مرکز استان باز کند.

نماینده ساری و میاندورود اظهار کرد: با توجه به اینکه بزودی شاهد سفر رئیس‌جمهور به مازندران خواهیم بود تقاضا دارم در جمع‌بندی پروژه‌ها، چند کار بزرگ در حوزه شهرسازی ساری هم انجام شود.

همچنین مالواجرد معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه افزود: در حال حاضر طرح تفصیلی ساری به پیچ‌های پایانی فرآیند تصویب رسیده است. انتظار داریم مسئولان شهر و استان برای نهایی شدن این طرح تلاش کنند تا ساری دارای یک برنامه مدون ساخت و ساز شود. این که شهر در برخی مناطق طی سال‌های اخیر بدون برنامه توسعه یافته و رشد کرده نباید دلیلی شود که این بی‌برنامگی ادامه پیدا کند.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *