آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / پایداری اشتغال نیازمند حمایت مسئولان

پایداری اشتغال نیازمند حمایت مسئولان

مسئولان باید از شغل های غیر دولتی حمایت کنند تا اشتغال در جامعه پایدار شود

به گزارش خبرنگار ساری فردا برای داشتن جامعه و اقتصاد پایدار باید اشتغال پایدار داشته باشیم

اشتغال پایدار هم نیازمند حمایت مسئولان است

بسیاری از جوانان با تلاش و پشتکار و سرمایه اولیه و اندک ،خود اشتغالی ایجاد می کنند اما برای ادامه و گسترش فعالیت های خود و حتی ایجاد اشتغال برای دیگر جوانان جامعه نیازمند حمایت هستند

فرهاد اسکندری جوان پر تلاش ساروی در گفتگو با خبرنگار ساری فردا : از سن ۱۴ سالگی وارد بازار کار شدم ومدت ۱۰ سال ابتدا در یک کارگاه کابینت سازی فلزی و سپس mdf شاگردی کردم  گفت:پس از ۱۰ سال با مهارت های که در این حرفه کسب کردم  با سرمایه اندکی که داشتم مشغول  کار  شدم.

وی افزود:مدت ۱۰ سال است که در یک کارگاه اجاره ای مشغول تولید کابینت، کمد دیواری و… با تخته mdf هستم و برای ۴ نفر از جوانان شهرم  اشتغال ایجاد کردم  اما با شیوع بیماری کرونا مجبور شدم ۲ نفر از نیروها را  کم کنم و تنها با یک نیرو  به صورت ثابت ، یک نفر نیز کمکی و در صورت افزایش تقاضا کار کنم.

این جوان ساروی: با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ درصد در شغل ما تاثیر منفی داشته است تصریح کرد: هر اشتغالی برای پایدار ماندن و پیشرفت نیازمند، به روز رسانی است.

وی در ادامه افزود::در صورتی که مسئولان کشور ،استان و شهرستان  حمایت کنند و تسهیلات کم بهره در اختیار ما جوانان قرار دهند می توانیم با به روز رسانی دستگاه ها و افزایش دانش خود هم اشتغال پایدار ایجاد کنیم و هم نیروهای بیشتری در کارگاه ها جذب ومشکل بیکاری جوانان که مهم ترین عامل مشکلات اجتماعی است رفع کنیم.

اسکندری: با بیان اینکه  برای دریافت تسهیلات به بسیاری از دستگاه های دولتی مراجعه کرده ام  اما توجه ای نکردند خاطرنشان کرد، تا کنون هیچ حمایتی نشده ام  و برای تغییر و پیشرفت در کارم نیازمند حمایت مسیولان هستم و از مسیولان می خواهم بیشتر به شغل های  غیر دولتی توجه کنند.

اسکندری: این جوان پر تلاش  ساروی متولد  ۱۳۶۹ با مدرک دیپلم فنی ، متأهل و دارای یک فرزند دختر است.

بسیاری از جوانان با همه ی مشکلاتی که داشتند با سرمایه ای اندک برای خود و تعدادی از جوانان بیکار شهرشان اشتغال ایجاد کردند و سر بار جامعه نشدند اما برای اینکه بتوانند در مسیر اشتغال خود باقی بمانند باید مسیولان به آنها توجه ویژه داشته باشند.

متاسفانه بانک ها تسهیلات کم بهره را به افراد و اشخاصی,می دهند که هیچ دغدغه ای برای اشتغال جوانان ، رفع بیکاری  و مشکلات جامعه ندارند.

سکینه رضائیان خبرنگار پایگاه خبری ساری فردا- سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *