خانه / اخبار ساری / دیدار مدیران ساری و رئیس فرهنگی سازمان اکو با حضرت آیت الله محمد لائینی

دیدار مدیران ساری و رئیس فرهنگی سازمان اکو با حضرت آیت الله محمد لائینی


پروفسور سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو که به مناسبت هفته مازندران و در راستای رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ در این شهر بسر می برد ، صبح امروز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰ به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساری با حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این دیدار آیت الله محمدی لائینی معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) را به فال نیک گرفت و این اتفاق را بیانگر وجود ظرفیتهای گردشگری در این شهر دانست .
نماینده ولی فقیه در مازندران خاطر نشان کرد : میزبانی ساری در رویداد گردشگری ۲۰۲۲ فرصت خوبی جهت معرفی این ظرفیتهاست و مدیران شهری ساری هم برای ظرفیت سازی و فراهم آوردن شرایط جهت معرفی هرچه بهتر این شهر زحمت می کشند که البته این تلاش ها باید با همراهی مدیران استان با قوت بیشتری استمرار یابد .
سید حسین یوسفی :
دبیرخانه اکو در شهرداری ساری راه اندازی شد
در این دیدار سید حسین یوسفی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به فرصت میزبانی ساری در رویداد ۲۰۲۲ تاکید کرد : حاصل این رویداد باید همگرایی برای سازندگی ، توسعه و تامین رفاه در پایتخت علویان باشد .
وی تصریح کرد : ساری با توجه به پیشینه غنی فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی ، خیلی پیشتر از این می بایست به جایگاه واقعی خود می رسید اما چنین نشد و اکنون معرفی این شهر بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را باید گام مهمی برای نیل به این مقصود دانست.
رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به راه اندازی دبیرخانه اکو در شهرداری ساری افزود : برای این کار از همه پتانسیل های شهرداری استفاده شده و تلاش ما این هست که رویداد ۲۰۲۲ پل ارتباطی برای معرفی ساری ، مازندران و ایران به کشورهای اکو باشد .
وی خاطرنشان کرد : اگر نگاهها تنها به شهرداری باشد شاید نتیجه مطلوب حاصل نشود بنابراین تمامی دستگاهها و حتی اصناف و بخش خصوصی باید پای کار بیایند .
یوسفی گفت : از شعار خارج شویم و بسوی عملیاتی کردن برنامه ها و تحقق اهداف تعیین شده حرکت کنیم .

علی عاشقان :
مشترکات فرهنگی کشورهای عضو اکو عاملی تعیین کننده در تعاملات فی مابین است
پس از دیدار با نماینده محترم ولی فقیه ، مدیران شهری ساری به اتفاق پروفسور بختی در پژوهشکده ساری شناسی حضور یافتند . در این مرکز ضمن بازدید و گفتگو ، علی عاشقان عضو شورای اسلامی شهر ساری سخنانی ایراد نمود .
وی گفت : رویداد ساری ۲۰۲۲ محملی برای همکاری های هدفمند و موثر بین کشورهای عضو اکو می باشد و باید از این فرصت بدرستی استفاده شود .
عاشقان تاکید کرد : مشترکات فرهنگی کشورهای عضو اکو عاملی تعیین کننده برای گسترش مناسبات فی مابین به شمار می آید .
گفتنی است در نشست پژوهشکده ساری شناسی تفاهم نامه همکاری بین شهرداری ساری و موسسه فرهنگی سازمان اکو به امضاء رسید این تفاهم نامه با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت های شهرداری ساری و موسسه فرهنگی اکو در راستای تاسیس خانه دوستی ساری و اکو ، همکاری مشترک برای ارتقاء جایگاه گردشگری ساری ، همکاری متقابل برای میزبانی ساری از رویدادهای هنری کشورهای عضو اکو و تشکیل کمیته مشترک جهت پیگیری مفاد تفاهم نامه منعقد شد .

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *