خانه / اخبار ساری / دُم گران فروشان قیچی می شود/ واحد های صنفی متخلف تا پایان تعطیلات نوروز پلمپ خواهد بود.

دُم گران فروشان قیچی می شود/ واحد های صنفی متخلف تا پایان تعطیلات نوروز پلمپ خواهد بود.

با حضور ماموران نظارتی در بازار و مراکز تفریحی از جولان دادن گرانفروشان و متخلفان صنفی در بازار و مراکز تفریحی مازندران جلوگیری و با متخلفان برخورد جدی می شود.

به گزارش ساری فردا، یکی از مشکلات جدی در جامعه که موجب نارضایتی مردم به ویژه اقشار کم درآمد و نیازمند می شود مشکل ثابت نبودن قیمت کالاها در سطح بازار است ، قیمت کالا ها باید طوری تعیین شود که مصرف کنندگان قدرت خرید داشته باشند در واقع خرجشان مناسب دخلشان باشد و نظارت در مرحله بعد اهمیت قرار دارد.

تشکیل تیم های بازرسی برای مقابله با گرانفروشی در مراکز تفریحی مازندران / تاکید بر اجرای بسته های فرهنگی با رویکرد تبیینی در مقوله حجاب

روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، در این باره اظهار کرد : تیم های بازرسی در مراکز تفریحی و محورهای مواصلاتی برای مقابله با گرانفروشی و رعایت موارد بهداشتی تشکیل می شود. ‎

وی با تاکید بر اینکه: هنجارهای نظام اسلامی در چارچوب قوانین و ایجاد نشاط و شادی در جامعه با رویکرد فرهنگی موضع پایدار است.
افزود: این تیم ها با همکاری اصناف، تعزیرات حکومتی و مسئولان بهداشتی با مسئولیت فرمانداران اجرایی خواهد شد و در مورد مقوله حجاب اجرای بسته های فرهنگی با رویکرد تبیینی مورد تاکید و توجه قرار دارد.

تعطیلی واحدهای صنفی متخلف

یداله ملکی مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران درباره ، تعطیلی واحدهای صنفی متخلف در مازندران گفت:در راستای تصمیم استاندار مازندران در نشست تنظیم بازار مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی متخلف تا پایان تعطیلات نوروزی، صنوف متجری بر اساس حکم تعزیرات حکومتی پلمپ خواهند شد .

وی افزود : بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و بمنظور مقابله قاطع و سریع با تخلفات صنفی و پیشگیری از تکرار تخلفات در صورت اعلام گزارش دستگاه های نظارتی و احراز تخلف ، واحدهای صنفی متخلف پلمپ می شوند .

حضور پر رنگ ماموران نظارتی در بازار

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این باره گفت:
باید حضور پررنگی همانند سال های گذشته در بازار داشته باشیم و باید از ظرفیت پلیس امنیت اقتصادی، بخش خصوصی و تشکل‌ها در پایش و رصد بازار کمک بگیریم.

وی افزود: باید برای تولید و تامین کالاهای اساسی مانند برنج، پرتقال، میوه و گوشت مرغ برای دیگر استان ها در شب عید برنامه ریزی شود.

عنایتی اظهار کرد: کنترل، رصد و ساماندهی در بازار را در دستور کار جدی خود داشته باشیم.

وی افزود: کم فروشی، گران فروشی و اختلال در بازار سبب ناراحتی مصرف کنندگان و دستگاه های اجرایی می شود و باید بر اساس وظیفه ای که به ما تکلیف شده است بازار را مدیریت کنیم.

این مسئول گفت : هر زمان ثبات و نظم را در بازار شاهد بودیم رضایتمندی مصرف کننده و تولیدکننده را شاهد خواهیم بود.

عنایتی گفت: در صورتیکه نقش شهرستان ها در نظارت بازار کمرنگ باشد سبب خلا خواهد شد و مورد ارزیابی خوبی از سوی دستگاه های متولی قرار نخواهیم گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: باید از همه ی ظرفیت های استان برای کنترل و رصد بازار بکارگیری کنیم تا بتوانیم تنظیم بازار را در شب عید و ماه مبارک رمضان بدون مشکلی به پیش ببریم.

وی افزود: از سوی معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سهمیه بندی شهرستان ها اعلام خواهد شد تا مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان وجود نداشته باشد.

عنایتی خاطرنشان کرد :سامانه ۱۲۴ آماده هرگونه گزارش در حوزه بازار است و شهروندان می‌توانند با شماره گیری ۱۲۴ گزارش‌های خود را اعلام کنند.

پلیس اقتصادی بر اساس نیاز جامعه فعالیت و در مسایل اقتصادی ورود می کند.

سرهنگ محمدپور فرمانده پلیس امنیت اقتصادی مازندران نیز درباره نظارت بر قیمت ها در بازار استان اظهار کرد:
پلیس در کنار همه سازمان ها برای کمک و یاری است اما پلیس اقتصادی بر اساس نیاز جامعه فعالیت و در مسایل اقتصادی ورود می‌کند.

وی افزود نگاه ما در پلیس اقتصادی بر این است که براساس اهداف و وظیفه‌مندی که داریم در حوزه‌های اقتصادی اقدام کنیم.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه: باید پیش بینی، پیشگیری، کنترل و نظارت در حوزه کاری خودمان داشته باشیم خاطر نشان کرد یکسری قوانین است که باید در بازار رعایت شود و اگر قانون در سازمان ها و نهادها وجود دارد باید آن را عملیاتی کنیم.

این مسئول گفت: کنترل بازار امر مهم و حیاتی است و باید بررسی کنیم کالاهایی که وارد بازار شد آیا بصورت منطقی و درست به دست مصرف کننده می‌رسد یا نمی رسد.

رئیس پلیس اقتصادی مازندران اظهار کرد : در شهرستان‌ها پلیس امنیت اقتصادی
نداریم اما اعلام می‌کنم هر شهرستان اعلام کند و با بنده تماس بگیرند بلافاصله تامین نیرو خواهم کرد.

هر چند همه ی مسئولان استان و شهرستان ها در یک حرکت جهادی می خواهند بازار امسال شب عید و ماه مبارک رمضان بی دغدغه باشد و همه ی این هشدارها و توصیه ها برای این است تا مردم سال نو ۱۴۰۲ را با آرامش بیشتری آغاز کنند، این امر اتفاق نمی افتد مگر اینکه ، تعیین قیمت ها در بازار با قدرت خرید مردم منطبق باشد .
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *