آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / تولید بیش از یک میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمی نکا

تولید بیش از یک میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمی نکا

تولید انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمی نکا در ۳ ماه نخست امسال از مرز یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون کیلو وات ساعت گذشت.

به گزارش ساری فردا، حسینعلی تازیکی سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهاز کرد: یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون و ۳۰۰ کیلووات ساعت انرژی خالص ، ۳ ماه نخست امسال در نیروگاه شهید سلیمی شهرستان نکا تولید شد.

وی افزود: نیروگاه شهید سلیمی نکا در خرداد امسال بیش از ۸۸۸ میلیون و ۱۰۲ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بالغ بر ۸۳۸ میلیون و۸۶ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

تازیکی گفت: در این سه ماه ۸۸.۲۴ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخار و حدود ۱۱.۷۶ درصد نیز در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد ، که در ۳ ماه ابتدای امسال ۱۹.۱۸ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

این مسئول خاطرنشان کرد : برای نخستین بار ۳ واحد به ظرفیت حدود ۷۴۰ مگاوات به طور همزمان برای آمادگی تولید پایدار در فصل تابستان تعمیرات اساسی شد و درحال حاضر تمام واحدهای نیروگاه با تولید عملی حدود هزارو ۹۰۰ مگاوات به طور کامل در مدار تولید قرار دارند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده            

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *