خانه / اخبار ساری / ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد کلیدی

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد کلیدی

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین راهبرد کلیدی در کشور است .

به گزارش ساری فردا، رضا علیخانی کوشکک معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران: در نشست کارگروه تسریع در ساخت موزه دفاع مقدس که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین راهبرد، کلیدی است ، بر تسریع در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تاکید کرد.

وی افزود: : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد، استراتژی و برنامه بسیار مهم کلیدی است که در ذیل سیاست بالاتری قرار دارد و آن نشر و اشاعه فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس است.

علیخانی گفت : مقابله با تهاجم فرهنگی، تلاش در جنگ نرم و شناختی، افزایش امنیت کشور، توسعه و اشاعه ایثار و شهادت در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه از دیگر سیاست‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت موجب افزایش سطح غیرت می‌شود، افزود: همچنین رشادت و صلابت در مردم و بویژه در جوانان، فرهنگ دفاع از کیان، مملکت و تمامیت ارضی کشور و اصلاح و بهبود جامعه را شاهد خواهیم بود.

این مسئول گفت : فرهنگ شهادت و ترویج آن نیازمند یک ابزار و برنامه راهبردی دارد تا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس پیاده سازی شود.

وی با اشاره به: مکتب شناسی جنگ و دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس در راستای مکتب عاشورا بود و تدوین و شناختن آن به جامعه ضرورت دارد.

علیخانی با بیان اینکه: مطالعات میدانی دفاع مقدس نیاز به شناخت میدانی دارد و تدوین و گردآوری اسناد یک مکتب فیزیکی قابل ارائه است، خاطرنشان کرد: نیازمند ابزارهای فرهنگی، نرم و عمرانی هستیم تا وضعیت واقعی جبهه و جنگ را به نمایش گذاشته و در این مجموعه پیاده سازی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اهمیت این مسئله عنوان کرد: در این راستا دستگاه های متولی با رویکرد عشق و علاقه پای کار بیایند و در راستای برنامه ها قدم برداریم.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران: با ارائه گزارشی از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها و مسئولان استانی در تکمیل این مرکز فرهنگی تأکید کرد.

وی افزود: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیازمند همدلی و هم‌افزایی میان مدیران استان است.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *