آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد کلیدی

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد کلیدی

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین راهبرد کلیدی در کشور است .

به گزارش ساری فردا، رضا علیخانی کوشکک معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران: در نشست کارگروه تسریع در ساخت موزه دفاع مقدس که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین راهبرد، کلیدی است ، بر تسریع در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تاکید کرد.

وی افزود: : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد، استراتژی و برنامه بسیار مهم کلیدی است که در ذیل سیاست بالاتری قرار دارد و آن نشر و اشاعه فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس است.

علیخانی گفت : مقابله با تهاجم فرهنگی، تلاش در جنگ نرم و شناختی، افزایش امنیت کشور، توسعه و اشاعه ایثار و شهادت در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه از دیگر سیاست‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت موجب افزایش سطح غیرت می‌شود، افزود: همچنین رشادت و صلابت در مردم و بویژه در جوانان، فرهنگ دفاع از کیان، مملکت و تمامیت ارضی کشور و اصلاح و بهبود جامعه را شاهد خواهیم بود.

این مسئول گفت : فرهنگ شهادت و ترویج آن نیازمند یک ابزار و برنامه راهبردی دارد تا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس پیاده سازی شود.

وی با اشاره به: مکتب شناسی جنگ و دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس در راستای مکتب عاشورا بود و تدوین و شناختن آن به جامعه ضرورت دارد.

علیخانی با بیان اینکه: مطالعات میدانی دفاع مقدس نیاز به شناخت میدانی دارد و تدوین و گردآوری اسناد یک مکتب فیزیکی قابل ارائه است، خاطرنشان کرد: نیازمند ابزارهای فرهنگی، نرم و عمرانی هستیم تا وضعیت واقعی جبهه و جنگ را به نمایش گذاشته و در این مجموعه پیاده سازی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اهمیت این مسئله عنوان کرد: در این راستا دستگاه های متولی با رویکرد عشق و علاقه پای کار بیایند و در راستای برنامه ها قدم برداریم.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران: با ارائه گزارشی از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها و مسئولان استانی در تکمیل این مرکز فرهنگی تأکید کرد.

وی افزود: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیازمند همدلی و هم‌افزایی میان مدیران استان است.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *