خانه / اخبار ساری / تدوین کتاب نقش مازندران در ۸ سال دفاع مقدس

تدوین کتاب نقش مازندران در ۸ سال دفاع مقدس

  کتاب نقش ۲۲ شهرستان مازندران در دفاع مقدس تدوین امسال تدوین می شود.

به گزارش ساری فردا، به نقل از مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سردار ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  مازندران:  در حاشیه نخستین همایش مسئولان دفاتر حفظ آثار که در جمع خبرنگاران و مسئولان شهرستانی درسالن بهزیستی شهرستان بابلسر برگزارم شد، با بیان اینکه این اداره کل، هر سال دو همایش با حضور مسئولان دفاتر و با موضوع بررسی برنامه‌های ابلاغی برگزار می‌کند از تدوین کتاب نقش ۲۲ شهرستان مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبرداد.

وی  : در این همایش بیانات سردار کارگر را در سه موضوع: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، تدوین ۶۰ عنوان کتاب و دانشنامه استانی به مسئولان دفاتر ابلاغ کرد.

سردار ملکی : با بیان اینکه پیگیری ایجاد پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها یکی از موضوعات مهم است، گفت: در بعضی از شهرستان ها پایگاه فرهنگی دفاع مقدس داریم که به صورت نمایشگاهی در فضایی محدود و ثابت با محتوای دفاع مقدس ایجاد و فعال است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: تدوین کتاب شهرستان ها یکی از مصوبات جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ است و با پیگیری‌های اداره‌کل، مقدمات کارها در بحث محتوا و همچنین پشتیبانی با کمک فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها انجام شد.

این مسئول: با بیان اینکه تدوین کتاب نقش ۲۲ شهرستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دستور کار امسال ما قرار دارد، بر ضرورت ساخت یادمان‌های شهدای گمنام تأکید کرد.

وی: تعداد شهدای گمنام استان را ۳۵۶ شهید عنوان کرد و افزود: بخش اعظم این شهدا از اوایدر مزار شهدا و امامزاده‌ها و بخشی هم در پارک ها و دانشگاه ها خاکسپاری شدند و بخش اعظم یادمان ها ساخته شد و مابقی تا پایان سال ساخته خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:  با اشاره به اینکه،  همه سعی و تلاش ما این است که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را تا پایان سال به نقطه مطلوبی برسانیم، افزود: قرارداد دانشنامه دفاع مقدس نیز بسته شد و امیدواریم بتوانیم بالای ۴۰۰ مقاله را در این دانشنامه به چاپ برسانیم.

انتهای پیام/

سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *