خانه / اخبار ساری / تدوین کتاب نقش مازندران در ۸ سال دفاع مقدس

تدوین کتاب نقش مازندران در ۸ سال دفاع مقدس

  کتاب نقش ۲۲ شهرستان مازندران در دفاع مقدس تدوین امسال تدوین می شود.

به گزارش ساری فردا، به نقل از مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سردار ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  مازندران:  در حاشیه نخستین همایش مسئولان دفاتر حفظ آثار که در جمع خبرنگاران و مسئولان شهرستانی درسالن بهزیستی شهرستان بابلسر برگزارم شد، با بیان اینکه این اداره کل، هر سال دو همایش با حضور مسئولان دفاتر و با موضوع بررسی برنامه‌های ابلاغی برگزار می‌کند از تدوین کتاب نقش ۲۲ شهرستان مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبرداد.

وی  : در این همایش بیانات سردار کارگر را در سه موضوع: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، تدوین ۶۰ عنوان کتاب و دانشنامه استانی به مسئولان دفاتر ابلاغ کرد.

سردار ملکی : با بیان اینکه پیگیری ایجاد پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها یکی از موضوعات مهم است، گفت: در بعضی از شهرستان ها پایگاه فرهنگی دفاع مقدس داریم که به صورت نمایشگاهی در فضایی محدود و ثابت با محتوای دفاع مقدس ایجاد و فعال است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: تدوین کتاب شهرستان ها یکی از مصوبات جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ است و با پیگیری‌های اداره‌کل، مقدمات کارها در بحث محتوا و همچنین پشتیبانی با کمک فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها انجام شد.

این مسئول: با بیان اینکه تدوین کتاب نقش ۲۲ شهرستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دستور کار امسال ما قرار دارد، بر ضرورت ساخت یادمان‌های شهدای گمنام تأکید کرد.

وی: تعداد شهدای گمنام استان را ۳۵۶ شهید عنوان کرد و افزود: بخش اعظم این شهدا از اوایدر مزار شهدا و امامزاده‌ها و بخشی هم در پارک ها و دانشگاه ها خاکسپاری شدند و بخش اعظم یادمان ها ساخته شد و مابقی تا پایان سال ساخته خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:  با اشاره به اینکه،  همه سعی و تلاش ما این است که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را تا پایان سال به نقطه مطلوبی برسانیم، افزود: قرارداد دانشنامه دفاع مقدس نیز بسته شد و امیدواریم بتوانیم بالای ۴۰۰ مقاله را در این دانشنامه به چاپ برسانیم.

انتهای پیام/

سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *