خانه / اخبار ساری / برگزاری ۲ جشنواره در مازندران

برگزاری ۲ جشنواره در مازندران

جشنواره «ترنم فتح» و «تئاتر سنگر» در مازندران برگزار می شود.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران: امروز در نشست هماهنگی، برگزاری چهارمین دوره جشنواره استانی موزیک یگان‌های نظامی «ترنم فتح» و سومین جشنواره استانی «تئاتر سنگر» از برگزاری این ۲ جشنواره در مازندران خبر داد.

وی : با قدردانی از تلاش و زحمات دست اندرکاران چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» اظهار کرد : مازندران در نخستین میزبانی استانی این جشنواره موفق بود.

سردار ملکی با بیان اینکه: عزم و اراده نیروهای مسلح در این جشنواره امیدآفرین است، گفت : این جشنواره با هدف شناسایی هنرمندان موزیک نیروهای مسلح، تقویت و رقابت گروه‌های موزیک نیروهای مسلح، شناسایی هنرمندان این حوزه، ارتقاء سطح موزیک نیروهای مسلح در استان برگزار می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: گروه‌های موزیک نیروهای مسلح نقش ویژه‌ای در روحیه نیروهای مسلح دارد و گروه موزیک اگر قوی باشد همایش، رزمایش و حضور نیروهای نظامی در هر زمینه‌ای با قدرت و قوی عمل می‌کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه : موزیک نیروهای مسلح زبان و صدای نیروهای مسلح است، گفت: این جشنواره مدتی است در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت و به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محول شد و بخش هنری ادارات کل استان ها پیگیر این برنامه هستند.

وی افزود : مجموعه‌های نظامی استان باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند و مدیران این مجموعه‌ها باید با توجه و حساسیت ورود پیدا کنند.

سردار ملکی اظهار کرد: یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی، مردم هستند و در قالب گروه‌های سازمان یافته و جهادی در همه عرصه‌های نظام بویژه در بحران پای کار هستند.

وی: در ادامه با اشاره به، برگزاری جشنواره «تئاتر سنگر» و بیان اینکه سنگر دفاع از دین، وطن و انقلاب برای ما مقدس است، افزود: تئاتر کارهای هنری در راستای فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌کند و جشنواره تئاتر سنگر یکی از برنامه‌های تأثیرگذار در این حوزه محسوب می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه: جشنواره «تئاتر سنگر» در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد و باید با نگاه جدی به این مقوله بپردازیم، بر لزوم حمایت و توجه نیروهای مسلح به این هنر تأکید کرد.

شناسایی هنرمندان مستعد نیروهای مسلح

«روح الله ایرانهر» معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران : نیز در این نشست با اشاره به برگزاری این دو جشنواره گفت: در مرحله استانی از دو گروه اول و دوم با اهدا لوح سپاس قدردانی می شود .

وی با بیان اینکه : گروه های برتر هر دو جشنواره تا هفته دفاع مقدس معرفی می‌شوند، افزود: ما در جشنواره «ترنم فتح» مرحله منطقه‌ای نداریم و تیم برتر استان به مرحله ملی معرفی می‌شود.

ایرانمهر با اشاره به اینکه : مرحله منطقه‌ای جشنواره «تئاتر سنگر» در گیلان برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره «ترنم فتح» بعد از ایام محرم و صفر با حضور گروه های برتر برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه: شناسایی افراد مستعد هنری در یگان‌های نظامی از اهداف این جشنواره‌ها است، گفت: باید سهمی در تولیدات هنری کشور داشته باشیم و در جشنواره «تئاتر سنگر» نیازمند حضور پرقدرت مجموعه‌های نظامی هستیم.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران : زمان ارسال آثار به جشنواره «تئاتر سنگر» را تا بیستم شهریور اعلام و خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  مازندران به مناسبت ۳۱ فروردین روز گندم و نان 

/نان حاصل تلاش فراوان بخش عظیمی از  نیروی کار کشور است  مدیرکل غله و خدمات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *