خانه / اخبار ساری / برگزاری ۲ جشنواره در مازندران

برگزاری ۲ جشنواره در مازندران

جشنواره «ترنم فتح» و «تئاتر سنگر» در مازندران برگزار می شود.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران: امروز در نشست هماهنگی، برگزاری چهارمین دوره جشنواره استانی موزیک یگان‌های نظامی «ترنم فتح» و سومین جشنواره استانی «تئاتر سنگر» از برگزاری این ۲ جشنواره در مازندران خبر داد.

وی : با قدردانی از تلاش و زحمات دست اندرکاران چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» اظهار کرد : مازندران در نخستین میزبانی استانی این جشنواره موفق بود.

سردار ملکی با بیان اینکه: عزم و اراده نیروهای مسلح در این جشنواره امیدآفرین است، گفت : این جشنواره با هدف شناسایی هنرمندان موزیک نیروهای مسلح، تقویت و رقابت گروه‌های موزیک نیروهای مسلح، شناسایی هنرمندان این حوزه، ارتقاء سطح موزیک نیروهای مسلح در استان برگزار می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: گروه‌های موزیک نیروهای مسلح نقش ویژه‌ای در روحیه نیروهای مسلح دارد و گروه موزیک اگر قوی باشد همایش، رزمایش و حضور نیروهای نظامی در هر زمینه‌ای با قدرت و قوی عمل می‌کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه : موزیک نیروهای مسلح زبان و صدای نیروهای مسلح است، گفت: این جشنواره مدتی است در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت و به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محول شد و بخش هنری ادارات کل استان ها پیگیر این برنامه هستند.

وی افزود : مجموعه‌های نظامی استان باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند و مدیران این مجموعه‌ها باید با توجه و حساسیت ورود پیدا کنند.

سردار ملکی اظهار کرد: یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی، مردم هستند و در قالب گروه‌های سازمان یافته و جهادی در همه عرصه‌های نظام بویژه در بحران پای کار هستند.

وی: در ادامه با اشاره به، برگزاری جشنواره «تئاتر سنگر» و بیان اینکه سنگر دفاع از دین، وطن و انقلاب برای ما مقدس است، افزود: تئاتر کارهای هنری در راستای فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌کند و جشنواره تئاتر سنگر یکی از برنامه‌های تأثیرگذار در این حوزه محسوب می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه: جشنواره «تئاتر سنگر» در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد و باید با نگاه جدی به این مقوله بپردازیم، بر لزوم حمایت و توجه نیروهای مسلح به این هنر تأکید کرد.

شناسایی هنرمندان مستعد نیروهای مسلح

«روح الله ایرانهر» معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران : نیز در این نشست با اشاره به برگزاری این دو جشنواره گفت: در مرحله استانی از دو گروه اول و دوم با اهدا لوح سپاس قدردانی می شود .

وی با بیان اینکه : گروه های برتر هر دو جشنواره تا هفته دفاع مقدس معرفی می‌شوند، افزود: ما در جشنواره «ترنم فتح» مرحله منطقه‌ای نداریم و تیم برتر استان به مرحله ملی معرفی می‌شود.

ایرانمهر با اشاره به اینکه : مرحله منطقه‌ای جشنواره «تئاتر سنگر» در گیلان برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره «ترنم فتح» بعد از ایام محرم و صفر با حضور گروه های برتر برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه: شناسایی افراد مستعد هنری در یگان‌های نظامی از اهداف این جشنواره‌ها است، گفت: باید سهمی در تولیدات هنری کشور داشته باشیم و در جشنواره «تئاتر سنگر» نیازمند حضور پرقدرت مجموعه‌های نظامی هستیم.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران : زمان ارسال آثار به جشنواره «تئاتر سنگر» را تا بیستم شهریور اعلام و خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *