خانه / اخبار ساری / برگزاری آئین اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در مازندران

برگزاری آئین اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در مازندران

اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی، نوجوان مازنی، ۶ اردیبهشت ماه امسال به میزبانی شهرستان محمود آباد برگزار می‌شود.

به گزا ش سا ی فردا.، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: آیین اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در ۶ اردیبهشت ماه امسال با حضور مسئولان کشوری و مدیران استانی به میزبانی شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه: این جشنواره برای نخستین بار در مازندران برگزار می شود ، گفت: دبیر خانه این جشنواره از اواخر دی ماه سال قبل شروع به کار کرد و تا پایان اسفندماه در حال دریافت آثار بود و داوری ها در دو مرحله به‌صورت مجازی و حضوری صورت گرفت که مرحله حضوری آن به میزبانی پنج شهرستان انجام شد. 

جوادی گفت: این جشنواره در غالب شعر، نقالی، سرود، مجری گری، بازیگری و دکلمه خوانی در رده سنی نوجوانان استان برگزار شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه : علی‌رغم محدودیت زمانی، استقبال خوبی از این جشنواره شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند که در بخش شعر و دکلمه ۵۴۱ اثر، در نقالی، قصه گویی و خاطره گویی ۲۳۰ اثر، در مجری‌گری ۱۰۹ اثر، در سرود گروهی ۵۷ اثر  و در بخش آزاد ۱۶۳ اثر ارسال شد.

وی با بیان اینکه: با توجه به‌ حضور نوجوانان سعی شده از داوران و اساتید متبحر و مجرب دعوت شود، افزود: برای نخستین بار نیز داوری مردمی در جشنواره قرار داده شد تا انگیزه‌ای برای ترویج و انتشار فرهنگ و زبان مازندرانی باشد که امیدواریم در هفته اول اردیبهشت این مهم نیز به انجام رسد و نتایج در آیین اختتامیه آن اعلام می‌شود. 

جوادی افزود: بر گزاری چنین برنامه هایی نشان می دهد که می‌توان علاقه و کنجکاوی در این نسل ایجاد کرد و باهنر نسل نوجوان را هم به سمت فرهنگ و زبان مازندرانی که ریشه و هویت ماست، سوق داد.

این مسئول در پایان: : قرار گرفتن فرهنگ و زبان مازندرانی در سبک زندگی مردم که این روزها به دست فراموشی سپرده شده است، را از مهم ترین اهداف. اجرای این برنامه بیان کرد .
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *