خانه / اخبار ساری / ارائه آموزش حقوقی به بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان مازندرانی

ارائه آموزش حقوقی به بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان مازندرانی

به ۲ هزار و ۳ نفر از مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران آموزش حقوقی ارائه شد.

به گزارش ساری فردا ،از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد مازندران: جواد اسدی مزدی ،رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران اظهارکرد: به ۲ هزار و ۳ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۱ آموزش حقوقی ارائه شد.

وی افزود: :آموزش حقوقی به مددجویان در سال گذشته ، با موضوعات: دعاوی راجع به مطالبات وجه چک و سفته، حقوق خانواده (مهریه، نفقه، حضانت و قیومیت فرزندان ،ضم امین و…)، مطالبه سهم الارث و تقسیم ترکه ،پرونده های مربوط به موضوعات ملکی ،دادخواست اعسار و تقسیط ، مطالبه خسارت، الزام به تنظیم سند رسمی و …بوده است.

اسدی گفت: ۸۸ پرونده حقوقی مددجویان توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان مازندران در سال گذشته ، مورد بررسی قرار گرفت و برای ۹۲۰ مددجو مشاوره و معاضدت حقوقی انجام شد.

وی با بیان اینکه: ۱۶۶ مورد تنظیم قراردادها و تفاهم نامه ها نیز در ادارات کمیته امداد استان مورد بررسی قرار گرفته است بیان کرد : اداره حقوقی استان در زمینه ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی ،زوجین و تنظیم صورتجلسات فسخ ویا اقاله و توافقات فی‌مابین و تنظیم قراردادهای مددجویان فعالیت داشته است.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران گفت : ۶۰ وکیل نیکوکار در استان با کمیته امداد همکاری دارند و در بخش های مشاوره و آموزش حقوقی به مددجویان کمک می کنند.

این مسئول : کل مکاتبات انجام شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هزار و ۲۰۲ فقره در سطح استان مازندران برشمرد و گفت : موضوع مکاتبات در بخش های بلاعوض، اشتغال ،وام های قرض الحسنه ،پرداخت هزینه‌های درمانی، عمرانی، جهیزیه و… بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران به استناد تبصره ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی و تبصره ماده ۵ قانون حمایت خانواده از پرداخت هزینه دادرسی در محاکم قضایی معاف بوده و این نهاد نیز در بخشی از هزینه‌های ایاب و ذهاب مددجویان ،کاهش هزینه کارشناسی کارشناسان دادگستری در پرونده های مددجوی کمک می کنند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *