خانه / اخبار ساری / تدوام هوای سرد تا پایان هفته در مازندران / ادارات و مردم مصرف گاز را مدیریت کنند.

تدوام هوای سرد تا پایان هفته در مازندران / ادارات و مردم مصرف گاز را مدیریت کنند.

سامانه سرد ، بارندگی و کاهش محسوس دما تا پایان هفته در مازندران ادامه دارد .

به گزارش ساری فردا، حسینعلی محمدی، مدیر کل مدیرت بحران مازندران با بیان اینکه: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و‌ با تقویت سامانه سرد بارشی و تدوام هوای سرد تا پایان این هفته ، شاهد کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما خواهیم بود، گفت: در همین راستا رعایت برخی موارد پیشگیری بویژه مصرف بهینه گاز باید با جدیت مورد توجه همه قرار گیرد. ‎

وی با بیان اینکه : پیرو هشدار هواشناسی و‌ براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و‌ با تقویت سامانه سرد بارشی و تدوام هوای سرد تا انتهای این هفته، شاهد کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما خواهیم بود، خاطرنشان کرد :در این راستا شاهد وزش باد نسبتا شدید و مه گرفتگی در ارتفاعات استان خواهیم بود و هوای سرد تا پایان هفته ماندگار خواهد بود .

محمدی اظهار کرد : یخبندان، آب گرفتگی در شهرهای غربی استان،‌ پدیده مه و کاهش دید، ‌لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در ارتفاعات و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود .

این مسئول افزود: اطلاع رسانی گسترده توسط صداوسیمای مرکز استان مازندران و دستور تشکیل نشست ستاد و انجام تمهیدات لازم توسط فرمانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، به همه ی هم استانی های عزیز و مسافرین توصیه می شود.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران اظهار کرد: مدیریت و مصرف بهینه گاز می بایست مورد توجه مردم و ادارات دولتی قرار گیرد و اقدامات لازم انجام شود تا استان دچار قطعی گاز نشود و رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی بویژه ارتفاعات و محورهای کوهستانی در هنگام شب ضمن به همراه داشتن زنجیر چرخ با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی افزود: کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا های باز خودداری کنند و شهرداران استان ضمن پاکسازی و لایروبی جوی ها و کانال های هدایت آب های سطحی نسبت به بازدید و مقاوم سازی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی اقدام کنند .

محمدی یادآور شد: باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی و یخ زدگی باغات مرکبات بویژه نهال های جوان و محصولات سر درختی اقدام لازم را انجام دهند و به همه ی دستگاه های امدادی و خدماتی توصیه می شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات آمادگی هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

حمله به رژیم صهیونیستی نمایشی از اقتدار ایران بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی بعد از ظهر امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *