آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / هویت بخشی به زنان یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران/تجلیل از ۳۰بانوی تاثیرگذار در جامعه مازندران

هویت بخشی به زنان یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران/تجلیل از ۳۰بانوی تاثیرگذار در جامعه مازندران

هویت بخشی به زنان یکی از مهم ترین دستا وردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و زنان جامعه ما پرورش دهندگان ، جوانان نخبه، علما و فرماندهان دفاع مقدس هستند.

به گزارش ساری فردا، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ، در آئین تجلیل از زنان تاثیر گذار مازندران ، که با حضور آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیران استانی و شهرستانی در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه : حضور میلیونی زنان در روند انقلاب و پیروزی آن بصورت جلوه ای ماندگار و درخشان در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است، گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، هویت بخشی به زنان است که این مهم را مدیون و مرهون حضرت امام خمینی ( ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی ادامه داد: برخی از زنان در انقلاب اسلامی نقش موثری بعنوان رابط در استان ها و نیز در عرصه بین المللی برای انعکاس تکانه های حضرت امام در شکل گیری جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند.

حسینی پور گفت: به بانوان پس از انقلاب اسلامی در علم آموزی، اشتغال، تصمیم گیری ها و مشارکت اجتماعی توجه ویژه ای شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، بااشاره به اینکه: ارتقا حقوق و کرامت انسانی در جمهوری اسلامی ایران امر مهمی است که جامعه زنان می بایست برای صیانت از آن، کار فرهنگی و بویژه مقابله با شبیخون فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: با توجه به هجمه فرهنگی و رسانه ای دشمنان نیازمند آن هستیم تا یک دژ مستحکم توسط بانوان در مقابل تهاجمات فرهنگی شکل بگیرد.

حسینی پور بابیان اینکه : پیشرفت در جامعه بدون توانمندسازی زنان امکان پذیر نیست، گفت: مبانی، ارزش ها و اصول اعتقادی را مادران و زنان کشور ما باید در ذهن و روان جامعه رسوخ دهند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بانوان و زنان مازندران با شهامت و شجاعت در عرصه های مختلف درخشیدند و عالمان، فرماندهان دفاع مقدس و جنگ را پرورش دادند که امروز این روش تکاملی باید در تداوم پرورش نخبگان علمی و جهاد اقتصادی استمرار پیدا کند ، تا دختران کشور ما بعنوان الگوهای اصلی همه زنان جهان در عصر ظهور معرفی شوند.

سید محمود حسینی پور اظهار کرد: ظرفیت و توانمندی های بانوان استان مازندران بسیار بالا و نقش آنها در حوزه های اجرایی و تربیت خانواده بی بدیل است که امیدواریم با حضور و همکاری مقتدرانه بانوان با اداره کل بانوان استانداری، شاهد توانمندسازی بانوان در سطوح مختلف اجرایی و فرهنگی باشیم.

سمیه طوسی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این مراسم افزود: مازندران از ظرفیت بانوان اثرگذار و فعالی برخوردار است و براساس تصمیم معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مبنی بر شناسایی و قدر دانی از بانوان اثرگذار این کار در مازندران پیگیری شد.

وی ادامه داد : بر این اساس بانوان با ورود به سامانه «گوهرشاد»اطلاعات مربوطه را بارگذاری کردند و پس از آن از سوی هیات داوران بررسی و انتخاب زنان اثرگذار برتر انجام شد .

طوسی گفت : از میان ۱۶۸ بانوی اثرگذار مازندران انتخاب برترین ها انجام شد.

در پایان این همایش : حدود ۳۰ بانوی موفق و تاثیرگذار استان منتخب و شایسته تقدیر اعلام و از آنها قدردانی شد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *