آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / فرصت طلایی سهم‌بری مازندران در صنعت کشتی‌سازی/ ۲ کشتی در حال ساخت و دو کشتی در حال طراحی

فرصت طلایی سهم‌بری مازندران در صنعت کشتی‌سازی/ ۲ کشتی در حال ساخت و دو کشتی در حال طراحی

خط تولید کشتی سازی مازندران تحول و ارتقاء یافته است.

به گزارش ساری فردا، منوچر علیپور مدیر عامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) روز یکشنبه در آغاز عملیات ساخت شناور لایروبی در شهرستان بهشهر با اشاره به ظرفیت اقتصادی خوب بازار دریایی در دریای خزر اظهار کرد : این مجموعه تلاش می کند تا کشتی های جدیدتری با توجه به نیاز داخلی تولید و یا تعمیر کند. ‎

وی افزود: بازار دریایی در دریای خزر اقتصادی است و شرکت کشتی سازی صدرا در بخش جنوبی این دریا با توجه به زیرساخت هایی که دارد ساخت کشتی هایی با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ تنی را در دستور کار دارد.

علیپور ادامه داد: کشورهای همسایه برای اتصال دریایی بهترین مسیر را دریای خزر می دانند و اقتصادی بودن حمل و نقل و نیاز به آن موجب شد که کارفرماها قراردادهایی منعقد کنند که منجر به تعمیر کشتی از کشورهای همسایه و همچنان تقاضاهای جدید شده است.

مدیر عامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، گفت: کنسرسیوم برای کشتی سازی در جنوب کشور ایجاد شد تا اقدامات لازم را انجام دهد و این فرصت و امکان برای شمال کشور وجود دارد که با تشکیل کنسرسیوم از ظرفیت های زیرساختی موجود کشتی سازی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه، علاوه بر ساخت ۲ کشتی در کشتی سازی صدرا در مازندران، طراحی ۲ کشتی دیگر در حال انجام است، افزود: خط تولید کشتی سازی مازندران تحول یافته و ارتقا یافته است.

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نیز در این مراسم اعلام کرد: یکی از موضوعات حرفه ای که نبود آن در استان احساس می شد، نبود شناور لایروب بود.

وی افزود: در حال حاضر بدلیل کاهش تراز آب دریای خزر وجود چنین شناوری برای لایروبی در بنادر استان های شمالی بسیار اهمیت دارد.

کیا کجوری ادامه داد: امیدواریم با ساخت و راه اندازی این شناور در موعد مقرر بنادر مازندران بزودی به این تجهیزات مورد نیاز مجهز شوند.

یاد آور می شود: شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با هدف ساخت و تعمیر کشتی در سال ۱۳۴۷ در بوشهر با تعمیر و ساخت انواع شناورهای دریایی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های پس از انقلاب بنابر نیاز روزافزون و تقاضای حاکم در بازار خلیج فارس و دریای خزر فعالیت خود را در صنایع فراساحل گسترش داد و این شرکت درحال حاضر مجهز به جامع ترین و کامل ترین امکانات برای طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب انواع سازه‌ها و شناورها است.

این مجموعه دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و وسیعی را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهند و شرکت صدرا با تلاش مستمر برای ارتقای سطح تکنولوژی( فن آوری ) با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فرا ساحلی نفت و گاز، کشتی سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را اخذ کرد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *