آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / سایه شوم مگس مدیترانه ای بر باغات سیاه ریشه و مختلط مازندران

سایه شوم مگس مدیترانه ای بر باغات سیاه ریشه و مختلط مازندران

مگس میوه (مگس مدیترانه ای)در باغات سیاه ریشه و مختلط مازندران خطر جدی برای باغات مازندران به شمار می آید باغداران مبارزه را آغاز کنند.

به گزارش ساری فردا ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به: گزارش های دریافتی ایستگاه های پیش آگاهی و بازدیدهای میدانی، به لزوم مدیریت مگس میوه مدیترانه ای در باغات سیاه ریشه و مختلط تاکید و اظهار کرد: شکار مگس میوه مدیترانه ای در تله های فرومونی ایستگاه های پیش آگاهی حوزه شهرستان های مرکزی در هفته اخیر افزایش یافت.

وی با اشاره به: مساعد شدن شرایط جوی و وجود میزبان های مناسب اعم از هلو، شلیل، ازگیل ژاپنی و آلوچه برای ایجاد و گسترش کانون های آلوده، پایش مستمر هفتگی ایستگاه های پیش آگاهی و بازدیدهای میدانی به ویژه در باغات سیاه ریشه و اطلاع رسانی به باغداران برای برداشت کامل تمامی میوه های رسیده و حذف کامل میزبان از دسترس آفت را ضروری دانست.

زاغی گفت: در باغاتی که در تله های پیش آگاهی بیش از ۲ عدد مگس مشاهده شود با مشاوره و نظارت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی نسبت به نصب حداقل ۲۰ تا ۳۰ تله حاوی جلب کننده های غذایی بیولور، سراتراپ، سراتینکس برای شکار انبوه اقدام و در صورتی که تعداد مگس های شکار شده در تله های پیش آگاهی بیش از ۳ عدد باشد، طعمه پاشی برابر دستورالعمل انجام شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: رعایت بهداشت کف باغ شامل : حذف کامل علف های هرز، جمع آوری هرگونه میوه ریخته شده و دفن آن در عمق ۵۰ سانتی متری خاک ضروری است.

وی افزود : در حال حاضر با توجه به جمعیت پائین مگس میوه، اجرای روش های مذکور در کنترل مگس میوه موثر بوده و انجام کاور اسپری منوط به هماهنگی کامل با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی انجام شود.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *