خانه / اخبار ساری / رونمائی از ۱۴ عنوان کتاب نقش ارتش مازندران در دفاع مقدس

رونمائی از ۱۴ عنوان کتاب نقش ارتش مازندران در دفاع مقدس

۱۴ عنوان کتاب با موضوع نقش ارتش استان مازندران در دفاع مقدس به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش رونمایی شد.

به گزارش ساری فردا، ، مراسم بزرگداشت روز ارتش و تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش ، در مازندران با حضور سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارش‌های دفاع مقدس استان و امیر دریادار دوم «شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) شهرستان نوشهر و جمعی از فرماندهان ارتشی در مجتمع فرهنگی ورزشی برق استان در ساری برگزار شد.

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه : این دورهمی هر سال توسط اداره کل حفظ آثار استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال مراسم رژه نیروهای مسلح به دلیل ماه مبارک رمضان در استان برگزار نشد اما در رسانه ها و فضای مجازی اقتدار و عزت ارتشیان به خوبی به نمایش گذاشته شد.

سردار ملکی گفت: این برنامه با همکاری شرکت برق منطقه‌ای استان های مازندران و گلستان برگزار شده است و از همراهی این مجموعه قدر دانی می‌کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه: ۱۲۰ عنوان کتاب سال گذشته در حوزه های : شعر، داستان، رمان، قصه، خاطرات شهدا، تاریخ شفاهی و رزمندگان مازندرانی را به چاپ رساندیم، افزود: در این مراسم نیز از ۱۴ عنوان کتاب مربوط به ارتش جمهوری اسلامی رونمایی خواهیم کرد و کتاب امیر جمشیدی از فرماندهان لشکر و معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی از جمله آنها است.

این مسئول: با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸ هزار شهید ارتش ادامه داد: شهید خلعتبری یکی از خلبانان مازندرانی ارتش است که رشادت های زیادی در دفاع مقدس از خود نشان داد و تلاش می‌کنیم المان این شهید را در زادگاهش رامسر نصب کنیم.

وی با اشاره به: نصب المان خلبان شهید ذبیحی در شهرستان جویبار، بالگرد شهیدان شیرودی و کشوری در تنکابن و سیمرغ گفت: مردم ایلام و کرمانشاه برای این دو شهید عزیز یادواره های بزرگی را برگزار می کنند و هر ساله در ایام شهادت شان سنگ تمام می‌گذارند.

سردار ملکی با بیان اینکه: کتاب نقش لشکر ۳۰ گرگان با همکاری اداره کل حفظ آثار مازندران و گلستان تدوین شد و موجب افتخار ماست، اظهار کرد: باید نقش ارتش را در قالب کتاب به نسل امروز و آینده منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: استان مازندران سرمایه‌های عظیمی در ارتش جمهوری اسلامی دارد و باید به جامعه معرفی کنیم.

این مسئول گفت : هدف از این مراسم تجلیل و تکریم از رزمندگان ارتش است که در دفاع از عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی از خود رشادت‌ها و دلاوری‌ها نشان دادند و حماسه‌ها آفریدند.

سردار ملکی به نقش ارتش در دفاع مقدس و حفظ آرمان های نظام در مقاطع مختلف اشاره کرد و ادامه داد: مجاهدت‌ها و ایثار و از خودگذشتگی‌های ارتشیان باید به نسل‌های امروز و آینده منتقل شود.

وی با بیان اینکه: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ، در حوزه جمع آوری خاطرات و تدوین کتاب با موضوع نقش ارتش در دفاع مقدس فعال است، بیان کرد: در این زمینه کتاب های متعددی به چاپ رسید و در دسترس مردم قرار گرفت.

در این مراسم که با روایتگری چند تن از پیشکسوتان ارتش همراه بود، از ۱۴عنوان کتاب نقش ارتش مازندران در دفاع مقدس با عناوین «سرپل در غرب کارون»، «افسر شاه ناجر»، «سایه‌ای در تاریکی»، «خانه‌ای در چیفتن»، «نبرد پولادها»، «پرواز با شکاری کبری» و هشت عنوان کتاب شناختنامه شهیدان «پرویز ذبیحی اترگله»، «حسین قاسمی»، «محمدرضا صفایی»، «جعفر مهدوی»، «جهانبخش منصوری»، «سید محمد قاسمی شیرسوار»، «ابوالفضل خیرالدین» و «زین العابدین حقانی» رونمایی شد.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *