خانه / اخبار ساری / رسانه های استانی به فکر پیگیری مسائل و مشکلات استانی باشند نه ملی و فرا ملی / ارزیابی همه ی جشنواره های رسانه ای بر همین اساس است.

رسانه های استانی به فکر پیگیری مسائل و مشکلات استانی باشند نه ملی و فرا ملی / ارزیابی همه ی جشنواره های رسانه ای بر همین اساس است.

رسانه های استانی و محلی باید مسائل و مشکلات را به صورت منطقه ای و در ابعاد کوچک و با توجه به ظرفیت های هر منطقه پیگری و با همکاری مسئولان رفع کنند .

به گزارش ساری فردا، مرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی ابوذر که با حضور روح الله سلگی معاون امنیتی ، سیاسی و اجتماعی استاندار مازندران ، حسین جوادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و برگزیدگان این جشنواره و داوران و نیز مدیران استان و شهرستان در سالن همایش زنده یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر گزار شد ، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهدای رسانه و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: رسانه های استان باید مسائل و مشکلات را به صورت منطقه ای و در ابعاد کوچک در استان پیگیری کنند تا نتیجه آن در ابعاد بزرگتر خود را در کشور نشان دهد.

وی افزود: نیازی نیست رسانه های استانی و محلی، پیگیر مشکلات ملی و فرا ملی باشند.

مهدی پور خاطر نشان کرد : فعالیت ۲۰ روزنامه چندین هفته نامه و ماهنامه و.. ،۲۰۰ پایگاه خبری ۲۲ شهرستان ظرفیت خوبی است برای پیگیری کردن مسائل و مشکلات هر منطقه در مازندران و در صورتی که مشکلی در یک منطقه کوچک رفع شود در ابعاد بزرگتر خود را نشان می دهد و نیز در صورتی که مشکل کوچکی در یک منطقه توسط رسانه ها پیگیری و به کمک مسئولان رفع نشود آثار منفی خود را در ابعاد بزگتر نشان خواهد داد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به : ظرفیت کشاورزی ، گردشگری و نیز مشکلات زیست محیطی در مازندران گفت : رسانه های استان در صورتی که بتوانند این موضوع ها را پیگیری کنند بهتر و اثر بخش تر است تا بخواهند یک مشکل ملی و فرا ملی را پیگیری کنند.

وی افزود : در موقعیتی قرار داریم که یک مسئله و مشکل کوچک می تواند در ابعاد بزرگتر خود را در جامعه نشان دهد.
و باید با افزایش سواد رسانه ای مردم به ویژه اصحاب رسانه با اخبار جعلی رسانه های بیگانه مقابله کنیم .

این مسئول با اشاره به اینکه: ضریب نفوذ اینترنت در مازندران ۲ برابر کشور است گفت: رسانه ها باید با توجه به مصرف فضای مجازی و آنچه را که مردم می بینند در شبکه های اجتماعی، از این طریق آمایش رسانه ای انجام شود .

روح‌الله سلکی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و روشنگری اظهار کرد : نشست های بصیرتی باید برای همه ی جوانان برگزار شود و از همه اقشار در مناسبت های دینی و مذهبی و ملی باید دعوت شود.

وی افزود: این رویکرد که تنها برای جوانان بسیجی و انقلابی نشست بصیرتی برگزار می کنیم درست نیست همه ی جوانان و نوجوانان ما باید انقلاب و ارزش های انقلاب را بشناسند تا بتوانیم روحیه انقلابی و باورها واعتقادات دینی آنها را تقویت کنیم ، تا مانند حوادث اخیر برخی از آنها به دلیل نداشتن آگاهی تحت تاثیر رسانه های بیگانه مانند بی بی سی و اینترنشنال قرار نگیرند.

سلگی با بیان اینکه : در این ۴۴ سال به استقلال سیاسی رسیدیم اما.هنوز به استقلال رسانه ایی نرسیدیم اظهار کرد : دشمنان با استفاده از قدرت رسانه ی خود قلب برخی از جوانان ما را تصرف و در واقع بلوغ فکری جوانان ما را فتح کردند و ما باید با گفتمان مستقیم با همه ی اقشار مردم با هر طیف و گروه بندی ، اصلاح طلب، حزب الله و حتی مننقدان نظام به ویژه در مدارس و دانشگاه ها بطور مستقیم گفتگو کنیم و ایران و اسلام را محور قرار دهیم تا به وحدت بیشتر برسیم این یک ظرفیت مهم است که دشمنان ندارند .

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران نیز در این همایش از آموزش هزار نفر از اصحاب رسانه با هدف افزایش سواد رسانه ای آنها در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی با اشاره به اینکه : بر گزاری دوره آموزشی برای ارتقاء سطح سواد رسانه ای اصحاب رسانه استان با توجه به اشتباهاتی که توسط اصحاب رسانه در چهارمین جشنواره ابوذر در بیشتز آثار مشاهده شد ضروری است.
حق شناس با بیان اینکه: از ۳۵ آثار برگزیده استانی در این جشنواره ۲ اثر از مازندران به جشنواره رسانه ای ابوذر کشور که ۱۵ بهمن ماه برگزار می شود معرفی می شوند اظهار کرد ۲۰ درصد آثار ارسالی در مقایسه با پارسال افزایش یافت.

در پایان این مراسم: از برگزیدگان این جشنواره با اهدا لوح سپاس، تندیس جشنواره و جوایز نقدی قدر دانی و کتاب جشنواره با نام قاب چهارم میان میهمانان و برگزیدگان جشنواره توزیع شد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *