آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / تاکید استاندار مازندران بر فعال شدن میزهای تجاری استان با کشورهای همسایه/ ظرفیت های صادرات دریایی مازندران باید با برنامه ، به تحولات بزرگ اقتصادی منجر شود.

تاکید استاندار مازندران بر فعال شدن میزهای تجاری استان با کشورهای همسایه/ ظرفیت های صادرات دریایی مازندران باید با برنامه ، به تحولات بزرگ اقتصادی منجر شود.

به گزارش ساری فردا، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران  در نشست  کارگروه توسعه صادرات مازندران  با تاکید بر برنامه محوری به منظور جهش و تسهیل فرآیند صادرات بویژه بهره گیری از توانمندی صادرات دریایی، گفت: میزهای تجاری استان در توسعه صادرات به کشورهای همسایه دریای خزر و عربی فعال شوند. 

وی با بیان اینکه،  طی سال های پس از انقلاب همواره این استان از مزیت حمل نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریایی خزر و cis به عنوان فرصت صادراتی بهره نبرده است، افزود: امسال با هدف تداوم توسعه و جهش صادرات، باید میزهای تجاری با هر یک از کشورهای دریای خزر، شکل بگیرد.

حسینی پور با توضیح این که باید توازن صادرات و واردات در مازندران متعادل شود اظهار  کرد: توسعه صادرات مازندران باید متفاوت باشد، اگرچه قدم هایی طی سال گذشته برای توسعه صادرات در استان برداشته شده است اما به نسبت ظرفیت و مزیت های آن، رقم صادرات ۳۱۸ میلیون دلار بسیار ناچیز است.

استاندار مازندران ادامه داد:‌ البته رشد ۱۴ و ۵۲ درصدی صادرات سال گذشته مازندران به لحاظ ارزشی و وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱، آمار خوبی است، اما مردم استان اصلا رضایت نخواهند داشت.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که قرارداد های حقیقی و حقوقی یا شرکت های صادراتی مازندران با کشورهای منطقه باید احصا شود، بیان کرد: تکرار چیزهایی که داریم اصلا مهم نیست، بلکه چیزهایی که باید داشته باشیم ولی نداریم مهم است.

وی نبود شرکت های حمل و نقل های بین المللی در مازندران را از مشکلات مهم و زیر ساختی در توسعه صادرات عنوان کرد و گفت:‌ صادرات خدمات فنی و مهندسی مازندران که تقاضای خوبی از کشورهای همسایه از جمله قزاقستان وجود دارد، باید تقویت شود.

حسینی پور  با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: اتاق بازرگانی مازندران با همکاری معاونت اقتصادی استان باید برای هر یک از کشورهای دریای خزر و عربی مسئول میز تجاری شکل بدهد، جهش تولید در واقع تحقق جهش تولید امسال استان همان صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی استان است.

استاندار مازندران، گفت: باید از همه افراد با تجربه در حوزه تجارت خارجی و صادرات استان استفاده شود، امسال با اراده قوی تری همه باید برای جهش صادرات از طریق حمل ونقل دریایی مازندران تلاش کنند، به هیچ عنوان نباید از ظرفیت صادرات دریایی مازندران غافل شد، زیر ساختار های بنادر مازندران باید مورد توجه سازمان بنادر و دریانوردی کشور قرار بگیرد.

وی افزود: تولیدات محصولات مازندران برای صادرات باید از گمرک استان ثبت شود تا علاوه بر اینکه مالیات و عوارض به استان برگردد، وزن ملی مازندران در توسعه صادرات ملی افزایش بیابد.

استاندار مازندران به فرصت نمایشگاهی اکسپو اشاره کرد و گفت: امسال با قدرت و با همه مزیت های استان در این نمایشگاه شرکت خواهیم کرد.

یادآور می شود: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAEXPO ۲۰۲۴ از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

 این نمایشگاه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در حوزه صادرات غیر نفتی و رونق تجارت خارجی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *