آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / برگزاری نخستین جشنواره فانوس در مازندران

برگزاری نخستین جشنواره فانوس در مازندران

جشنواره هنری «فانوس» برای نخستین بار در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش ساری فردا: سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین دوره جشنواره تولیدات هنری ، فانوس در مازندران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره به خدمت گرفتن هنر برای ترویج فرهنگ جهاد و ایثار است.

وی افزود: انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از دریچه و ابزار هنر در قالب‌های هنری فیلم، نقاشی، مستند، شعر و… در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

سردار ملکی: با بیان اینکه، این جشنواره در دو بخش اصلی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: بخش اصلی جشنواره ویژه آثار هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در سال ۱۳۹۹ تولید شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: بخش آزاد شامل: تولیدات نمایشی، تجسمی، تلویزیونی و سینمایی و موسیقی و سرود است.

این مسیول: از تشکیل دبیرخانه استانی و سامانه این جشنواره در اواخر فروردین خبر داد و افزود : فراخوان جشنواره اول خرداد در قالب تیزر و پوستر در فضای مجازی، صدا و سیما و سطح ادارات و دستگاههای اجرایی منتشر شد.

سردار ملکی خاطر نشان کرد:در فراخوان اولیه مهلت ارسال آثار تا بیستم مرداد تعیین و با توجه به استقبال هنرمندان استان تا پایان این ماه تمدید شد.

وی:با بیان اینکه، کار بررسی آثار از اول شهریور آغاز و پس از آن داوری می شود افزود:نخستین دوره جشنواره ملی فانوس، سال ۹۶ به میزبانی این اداره‌کل در ساری برگزار شد و در این دوره از جشنواره، سپاه کربلای استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج هنرمندان مشارکت داشتند و اختتامیه این دوره به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد.

این مسئول افزود: داوطلبان شرکت در جشنواره تا پایان ۳۱ مرداد نسبت به ثبت نام و بارگذاری در سامانه به نشانی الکترونیکی https://mazandaranhdm.ir اقدام و آثار با حجم بالا را به نشانی : ساری، بلوار دفاع مقدس (کمربندی شرقی)، روبروی بیمارستان شفا، مدیریت هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: نفرات اول هر بخش برای شرکت در پنجمین جشنواره ملی «فانوس» معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *