خانه / اخبار ساری / بانوان می توانند نقش جریان ساز در انتخابات داشته باشند.

بانوان می توانند نقش جریان ساز در انتخابات داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری ساری فردا؛ رویا جعفری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا ضمن اشاره به اهداف استعماری غرب در ایران که تهاجم به ارزش های دینی و محلی از جمله حجاب زنان بوده، اظهار کرد: در منطق شاه زن مدرن، زنی است که ازاد و رسالتش فریبایی و دلرباعی است و همه موانع بر سر راه آن باید از میان برداشته میشد. بانوان در قبل از انقلاب هیچ جایگاه اجتماعی نداشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به زن ایرانی نقش و جایگاه داده شد.

وی با بیان اینکه بانوان ما در حوزه سیاست و اقتصاد بعد از انقلاب اسلامی نقشهای خوبی را ایفا کردند ، فزود: مشارکت بانوان ما در عرصه سیاست به حضور انها در مجلس شورای اسلامی برمیگردد همچنین می توان در دهه های اخیر به حضور بانوان در شوراهای شهر و روستا که نشان دهنده مشارکت سیاسی بانوان است، اشاره نمود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا تصریح کرد: مقام معظم رهبری در کنگره هفت هزار زن شهید می فرمایند زن در تعریف شرق همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی بوده و در تعریف غالبا غربی به مثابه موجودی که جنسیت او در انسانیتش می چربد اما زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود عفیف بود محجبه بود شریف بود درعین حال در متن و مرکز بود می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و در عرصه های سیاسی و اجتماعی سنگرسازیهای جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان اورد.

جعفری در ادامه به حضور زنان مسلمان در صحنه های پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان در صحنه های پیروزی انقلاب اسلامی و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی داشته و  در تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی هم نقش اساسی را ایفا کردند و توطئه های دشمنان را نقش برآب کردند.

وی ادامه داد: زنان مسلمان ایرانی با اقتدار و الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا (س) و دخت بزرگوارشان حضرت زینب (س) وارد نهضت شدند و بر پایه ی ایمان، عفت و صبر نقش آفرینی نمودند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا خاطرنشان کرد: بانوان محور هدایت خانواده و جامعه هستند و می توانند در بحث انتخابات نقش خیلی خوبی را ایفا کنند. قطعا بانوان فرزانه و متعهد با ایجاد فضای تفکر و تعقل در خانواده و بحث و گفتوگو می توانند نقش جریان ساز و موثری داشته باشند.

وی بیان داشت: بانوان در توسعه و تربیت سرمایه های اجتماعی در جامعه ایران نقش اثرگذار و غیرقابل انکاری دارند و نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات ان شالله به خوبی ایفا خواهند کرد.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *