خانه / اخبار ساری / ایجاد بیش از ۱۶ هزار فرصت شغلی برای جامعه مددجویی و اقشار آسیب پذیر جامعه سال ۱۴۰۱ در مازندران

ایجاد بیش از ۱۶ هزار فرصت شغلی برای جامعه مددجویی و اقشار آسیب پذیر جامعه سال ۱۴۰۱ در مازندران

۱۶ هزارو ۸۹۰ فرصت شغلی برای جامعه مددجویی و اقشار آسیب پذیر جامعه سال ۱۴۰۱ در مازندران ایجاد شد.

به گزارش ساری فردا، سید علی اصغر رضایی طالشی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه: ۱۶ هزار و ۸۹۰ فرصت شغلی برای جامعه مددجویی و اقشار آسیب پذیر جامعه سال ۱۴۰۱ در مازندران ایجاد شد اظهار کرد : رویکرد اصلی کمیته امداد، خانواده توانمند با ایجاد کسب و کار و درآمد ثابت برای این خانوادها است.

وی افزود: برای ایجاد این ۱۶ هزار و ۸۹۰ فرصت شغلی ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که ۹۵ درصد اعتبارات در سال ۱۴۰۱ در استان جذب شد.

رضایی گفت: افراد معرفی شده به واحد اشتغال ابتدا توسط کارشناسان فنی مشاوره شغلی ، استعداد سنجی و نیاز سنجی شده و مهارت ها ، علاقمندی ها و امکانات و تجهیزات آنان در منزل یا محل کسب و کارشان مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به شرایط برای آنها برنامه ریزی انجام می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه: دو گروه افراد به واحد اشتغال معرفی می شوند گفت: دسته اول افرادی هستند که می توانند برای خود شغل ایجاد کنند، یعنی دارای مهارت ، امکانات و فضای کسب و کاربوده و کمیته امداد سرمایه مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهد و تا ۴ سال مراحل پیشرفت شغلی آنها توسط کارشناسان فنی اشتغال موردبازدید وبررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان کرد :دسته دوم افرادی هستند که نمی توانند برای خود شغل ایجاد کنند، برای این افراد به دو صورت شرایط ایجاد کار فراهم می شود، اول : معرفی به کارفرمایان ،کارآفرینان و صاحبان مشاغل و کسب و کار بزرگ جهت بهره گیری از نیروی انسانی و دوم : کارفرمایان قسمتی از خط تولید خود را برون‌سپاری کرده وبه مددجویان واگذار میکنند تا وارد چرخه فعالیت شوند.

رضایی گفت: در جهت رونق کسب و کار و موفقیت در بازار رقابتی و فروش، جامعه هدف از آموزش ها و مشاوره های کارآفرینی ، نوآوری و نوین بهره مند می شوند.

این مسئول : به توجه ویژه به اشتغال ، آموزش و ایجاد طرح هایی با درآمد پایدار برای مددجویان مناطق محروم اشاره کرد و گفت:با برقراری ارتباط با شرکت های دانش بنیان و نوآور ،آموزش های کار با کامپیوتر و برنامه نویسی به این افراد داده می شود و با پرداخت تسهیلات جهت خرید لب تاپ یا کامپیوتر شرایط کار در فضای خانه برای آنان فراهم می شود.

رضایی اظهار کرد:با توجه به عنایت دولت و کمیته امداد مرکز، ۵۰ درصد از اعتبارات اشتغال برای مددجویان و ۵۰ درصد هم برای سایر اقشار آسیب پذیر جامعه تا دهک ۵ تقسیم شده که به صورت تسهیلات به آنان پرداخت می شود.

معاون اشتغال کمیته امداد مازندران: با قدر دانی ازهمکاری وحمایت های مدیران بانک ها ، معاونت اقتصادی و مدیر کل سرمایه استانداری گفت : در سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۹۰ فرصت شغلی با هزینه ای بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای جامعه مددجویی و اقشار آسیب پذیر جامعه ایجاد شد که توانستیم ۹۵ درصد اعتبارات استان را جذب کنیم.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *